دومین جشنواره  تئاتر «رامان» سردشت با معرفی برگزیدگان خاتمه یافت

سرویس آذربایجان‌غربی- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سردشت از برگزاری اختتامیه دومین جشنواره تئاتر "رامان" سردشت با معرفی برگزیدگان این جشنواره خبر داد.

حسن زاده در گفت‌وگو با خبرنگار کردپرس اظهار کرد: دومین جشنواره فرهنگی و هنری "رامان" سردشت با حضور ٧ گروه از شهرهای جنوب استان از نهم تا دوازدهم اسفند ماه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجمن هنرهای نمایشی استان و شهرستان با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

او ادامه داد: در این جشنواره ۱۱ اثر به دبیرخانه ارسال شده بود که ۷ اثر توسط داوران برای نمایش در جشنواره انتخاب شدند.

حسن زاده گفت: روز نخست به معرفی و استقبال از گروه های شرکت کننده اختصاص داشت و در روزهای دوم و سوم نمایش ها با حضور پر شور مردمی اجرا شد و روز دوازدهم اسفند نیز مراسم اختتامیه با معرفی آثار برتر برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سردشت بیان کرد: در نهایت هیات داوران ٣ اثر برتر این جشنواره را از میان ٧ نمایش اجرا شده انتخاب کردند که نمایش "سگ ها مادرت را می خورند" از مهاباد رتبه اول، "آوات و آرزوی خیال" از سردشت دوم و "چاقویی دم‌کرده شب" هم از شاهین دژ حائز رتبه سوم شد.

او با اشاره به استقبال مردم از دومین جشنواره رمان گفت: خوشبختانه استقبال خوبی از این جشنواره صورت گرفت و در این چهار روز بیش از هزار نفر از مردم سطح شهرستان به تماشای نمایش ها آمدند.

حسن زاده اظهار کرد: گروه های از شهرهای تکاب، شاهیندژ، مهاباد، سردشت و میاندوآب در این جشنواره شرکت کردند که چهار اثر ارائه شده فارسی و مابقی به زبان‌ کردی ارائه شدند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد سردشت با اشاره به اهداف این جشنواره تاکید کرد: جشنواره فرهنگی و هنری "رامان" بیشتر با هدف معرفی شهرستان سردشت و اهمیت برندسازی و برگزاری جشنواره های فرهنگی هنری برگزار شد و قصد داشت هم راستا با اجرای نمایش ها به معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان و ایجاد فضای شور و نشاط در جامعه نیز اقدام کند.

او ادامه داد: بیشتر آثار پذیرفته شده در جشنواره به معرفی آسیب‌های اجتماعی می‌پرداختند و جشنواره هم قصد داشت آسیب های اجتماعی را از طریق هنر نمایش دهد که از آن جمله می توان به موضوعات اعتیاد و مهاجرت اشاره کرد.

کد خبر 28525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha