کیفیت هوای سردشت در وضعیت خطرناک و بسیار ناسالم

سرویس آذربایجان غربی- رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: بر اثر وقوع پدیده گرد و غبار، آسمان این شهرستان در وضعیت بسیار ناسالم و خطرناک قرار گرفته و به ٧ برابر حد مجاز رسید.

به گزارش کردپرس، خالد بایزیدی در جمع خبرنگاران بیان کرد: باتوجه به آمار ثبت شده در ایستگاه سنجش، شب گذشته میزان آلایندگی هوا در سطح این شهرستان هزار و ۵۱۱ میکروگرم بر مترمکعب بود که ۱۰ برابر بیش از حد مجاز و میزان استاندارد بود.

او اضافه کرد: هم اکنون میزان ذرات معلق در هوای سردشت به هزار و ۸۴ میکروگرم بر مترمکعب رسیده که ٧ برابر بیش از حد مجاز و میزان استاندارد است و وضعیت کیفیت هوا را در شرایط خطرناک و بسیار ناسالم قرار داده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت منشا آلودگی هوا را خارجی دانست و گفت: گرد و غبار از طریق کشور عراق و با وزش باد شدید از مرزهای غربی وارد کشور شده است.

بایزیدی از شهروندان به ویژه زنان باردار، کودکان خردسال، بیماران آسمی و قلبی و عروقی و جانبازان شیمیایی شهرستان خواست که از ترددهای غیرضروری در بیرون از خانه به طور جد پرهیز کنند.

آموزش و پرورش سردشت نیز با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که به دلیل وضعیت آلایندگی هوا، همه مدارس شهر و روستا نوبت بعداز ظهر غیرحضوری بوده و دانش آموزان باید از طریق شبکه شاد در سر کلاس حضور یابند.

کد خبر 28526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha