ثبت ۲۹ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ کردستان/انجام ۵۱۷۶ ماموریت

سرویس کردستان - معاون اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان از ثبت ۲۹ هزار و ۲۳۸ تماس با اورژانس ۱۱۵ در بهمن ماه سال جاری در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۵ هزار و ۱۷۶ مورد منجر به اعزام آمبولانس شده است.

به گزارش کرد پرس، زاهد حبیبی با اشاره به انجام ۵ هزار و ۱۷۶ ماموریت شامل حوادث تصادفی، غیر تصادفی، مسمومیت‌ها و بیماری‌ها در مدت زمان یاد شده در استان، گفت: از این تعداد 3 هزار و ۹۵۱ ماموریت مربوط به بیماری‌ها است.

وی اظهار کرد: از تعداد مأموریت انجام شده ۵۸۴ مورد مربوط به حوادث تصادفی و ۶۴۰ مورد ناشی از حوادث غیرتصادفی بوده است.

معاون اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: طی مأموریت‌های انجام شده تعداد ۵۴۱ مصدوم مربوط به حوادث تصادفی و ۲ هزار و ۱۶۱ مورد ناشی از حوادث غیر رانندگی به بیمارستان‌های استان اعزام شده است.

حبیبی ادامه داد: طی ماه گذشته به ۶۸۳ مصدوم بر اثر حوادث تصادفی و ۲۸۶مصدوم دیگر به دلیل حوادث غیر تصادفی توسط نیروهای اورژانس ۱۱۵ خدمات ارائه شده است.

وی تعداد ماموریت‌های قلبی انجام شده در مدت زمان یاد شده را ۲۵۹ و تعداد مأموریت های تنفسی را ۲۴۴ مورد اعلام کرد و یادآور شد: در مدت زمان یاد شده ۱۵۱ مورد مسمومیت در استان به مرکز پیام ۱۱۵ گزارش شده که از این تعداد ۵۸ مورد مسمومیت با گاز منواکسید کربن بوده است.

کد خبر 28542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha