دمشق دست از محاصره اقتصادی ما بردارد

سرویس سوریه- شورای کانتون های عفرین و شهبا امروز جمعه سیاست های دولت سوریه علیه غیرنظامیان در محله های شیخ مقصود و اشرفیه در حلب و آوارگان عفرین در حومه شمالی حلب را محکوم کردند.

شورای کانتون های عفرین و شهبا امروز جمعه سیاست های دولت سوریه علیه غیرنظامیان در محله های شیخ مقصود و اشرفیه در حلب و آوارگان عفرین در حومه شمالی حلب را محکوم کردند.

هزاران نفر از آواره‌های عفرین واقع در حومه شمالی حلب در راهپیمایی اعتراضی علیه محاصره دو محله شیخ مقصود و اشرفیه شهر حلب علیه سیاست‌ها دمشق به خیابان آمدند.

معترضان در روستای الحدث تجمع کردند و به سمت یک ایست بازرسی نیروهای دولتی که حلب و حومه آن را جدا می کند، حرکت کردند و با برافراشتن بنرهایی خواستار آزادی رفت و آمد بین حلب و شهبا و بقیه استان های سوریه و رفع محاصره محله‌های شیخ مقصود و اشرفیه شدند.

در جریان این تظاهرات بیانیه‌ای از طرف شورای کانتون‌های عفرین و شهبا قرائت شد و در آن تاکید گردید که دمشق، یازده سال پس از بحران سوریه همچنان به ادامه سیاست‌های سابقش پافشاری می‌کند و اعتقادی به حل بحران سوریه ندارد.

در این بیانیه آمده است: دولت سوریه به جای حمایت از آوارگان حومه حلب و کاهش درد و رنج این آوارگان، آنها را محاصره اقتصادی می کند.

حدود یک ماه پیش، نیروهای دولتی از رسیدن گاز خانگی به حومه شمالی حلب جلوگیری کردند.

از دو هفته پیش، لشکر چهارم ارتش سوریه، محله های اشرفیه و شیخ مقصود را در حلب محاصره کرد و از ورود دارو، آرد و تامین سوخت نانوایی ها جلوگیری نمود.

بیش از صد هزار آواره عفرین و حومه آن در حومه شمالی حلب و بیش از دویست هزار نفر در محله های محاصره شده اشرفیه و شیخ مقصود در حلب زندگی می‌کنند.

کد خبر 30778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha