ازهاری:  صادرات گاز از کردستان به اقلیم کردستان عراق در دستور کار قرار می گیرد

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: با توجه به عبور خطوط قوی و پرفشار انتقال گاز از استان و تبدیل به شاهراه خطوط انتقال گاز، امکان صادرات این سوخت از استان به اقلیم کردستان عراق فراهم شده است.

به گزارش کرد پرس، ارسلان ازهاری روز پنجشنبه در نشست با مدیرعامل شرکت گاز کردستان اظهار داشت: تلاش می کنیم در مراودات اقتصادی با اقلیم کردستان عراق موضوع صادرات گاز از استان کردستان را در دستور کار قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه شرکت گاز کردستان از دستگاه های موفق استان بوده و رضایتمندی بالایی را در میان مشترکان خود ایجاد کرده است، یادآور شد: این شرکت بهره وری بالایی نیز دارد و با برگزاری کمیسیون ماده ۲۳ برای پروژه های شرکت گاز استان، مسیر خدمات رسان این دستگاه به مردم تسهیل می شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان به اهمیت کار گازرسانی در شرایط اقلیمی و جغرافیایی استان اشاره کرد و گفت: با وجود سخت گذر بودن استان، ضریب نفوذ گازرسانی کردستان بالاتر از میانگین کشوری است که شرکت گاز با خدمت رسانی بی وقفه خود به این موفقیت دست یافته، بطوریکه شبکه توزیع و انتقال گاز در استان های تولید کننده گاز مانند کردستان رشد نداشته است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان هم با اشاره به اینکه ضریب نفوذ گازرسانی جمعیت روستایی در استان ۹۷ درصد و در کشور ۸۷ درصد است، افزود: با تلاش‌هایی که در سالهای اخیر به منظور توسعه شبکه توزیع گاز شهری و روستایی و نیز گازدار کردن واحدهای تولیدی استان صورت گرفته، بیش از ۴۸ میلیون لیتر سوخت مایع از گردونه مصرف استان حذف شده و این مساله نه تنها از نظر اقتصادی بلکه از نظر زیست محیطی نیز برای استان مقرون به صرفه است.

احمد فعله‌گری اضافه کرد: در کردستان هیچ محدودیتی برای ارائه گاز به صنایع بزرگ و یا کوچک وجود ندارد و در حوزه مسکونی نیز در سالهای اخیر سالانه ۲۵ هزار مشترک جدید به جمعیت تحت پوشش شرکت گاز در استان اضافه شده است.

کد خبر 33501

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha