گزینه های احتمالی حزب دمکرات درصورت  ناتوانی چارچوب هماهنگی در تشکیل دولت جدید عراق

سرویس  عراق و اقلیم کردستان – عضو حزب دمکرات کردستان، گزینه هایی را ارائه کرد که در صورت ناتوانی  چارچوب هماهنگی در  تشکیل دولت جدید عراق،  ممکن است این حزب به آن ها متوسل شود.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری « ژورنال نیوز» صبحی المندلاوی در مصاحبه ای تلویزیونی، گفت: در صورتی که چارچوب هماهنگی قادر به تشکیل دولت نباشد یا بدون حزب دمکرات کردستان این دولت را تشکیل دهد، این حزب گزینه های دیگری خواهد داشت که از آن ها استفاده خواهد کرد.

المندلاوی افزود: از جمله این گزینه ها ممکن است همپیمانی کاملی بین کردها با حفظ همپیمانی خود با ائتلاف حاکمیت انجام گیرد و به این ترتیب حزب دمکرات یک سوم حد نصاب ضامن برگزاری نشست های مجلس خواهد بود و این مسئله قطعا منجر به تشکیل دولت و برگزاری نشست مجلس برای انتخاب رئیس جمهوری عراق نخواهد شد.

المندلاوی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «دجله» عراق همچنین گفت: همپیمانی حزب دمکرات کردستان با چارچوب هماهنگی نیازمند ضمانت‌ها و توافق‌های کتبی است و این حزب به شرط اجرای مواد قانون اساسی آماده گفتگو با این چارچوب است.

وی افزود : حزب دمکرات خواستار یافتن راه حلی برای حکم دادگاه فدرال در خصوص نفت اقلیم کردستان است.

المندلاوی خاطرنشان کرد که طرف هایی در چارچوب هماهنگی از عمل به توافقات خود با کردها در دولت های پیشین عراق امتناع کرده اند، لذا حزب دمکرات تکرار اینگونه رفتارها را نمی پذیرد.

وی همچنین گفت: ائتلاف نجات میهن احتمالا"یک سوم حد نصاب برگزاری نشست مجلس نمایندگان را برای جلوگیری از تشکیل دولت جدید عراق تشکیل خواهد داد.

کد خبر 34339

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha