نماینده مجلس: انتظار مصدومان شیمیایی سردشت هنوز برآورده نشده است

سرویس آذربایجان غربی- نماینده سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود برگزاری چندین کمیسیون پزشکی هنوز انتظار مردم سردشت برآورده نشده است. همچنین نیاز به احداث یک بیمارستان تخصصی با پزشکان متخصص برای مصدومان شیمیایی در این شهرستان و تامین داروهای مورد نیاز آنها ضروری است.

به گزارش کردپرس، کمال حسین پور عصر امروز در آیین سالگرد بمباران شیمیایی شهرستان سردشت که با حضور استاندار آذربایجان غربی، نماینده وزارت امور خارجه، بنیاد شهید و شماری از مهمانان شهر حلبچه اقلیم کردستان عراق برگزار شد، اظهار کرد: هنوز با گذشت ۳۵ سال از فاجعه بمباران شیمیایی سردشت شمار زیادی از مردم این شهرستان با آلام آن دست به گریبان هستند.

او افزود: در هفتم تیر سردشت، ۱۲۰ نفر به شهادت رسیده و ٥ هزار نفر هم مصدوم شدند اما پس از سه دهه با وجود برگزاری چندین کمیسیون پزشکی هنوز انتظار مردم سردشت برآورد نشده است.

نماینده سردشت با اشاره به برخی مشکلات مصدومان شیمیایی این شهرستان ادامه داد: کمبود تجهیزات کلینیک مصدومان شیمیایی، نیاز به احداث یک بیمارستان تخصصی با پزشکان متخصص برای مصدومان شیمیایی در این شهرستان و تامین داروهای مورد نیاز این مصدومان را از نیازهای برحق مردم این شهرستان عنوان کرد.

حسین پور تاکید کرد: انتظار می رود جامعه بین المللی به منظور جبران بخش ناچیزی از صدمات وارده به مصدومان شیمیایی و خانواده های اقدام کند.

امام جمعه سردشت نیز در این مراسم ضمن با ابراز همدردی عمیق با مصدومان این حادثه اظهار کرد: چنانچه جامعه بین المللی با احساس مسئولیت جدی با این موضوع برخورد نکند، شاهد تکرار فجایعی همچون سردشت و حلبچه در آینده خواهیم بود.

ماموستا ملامحمد واوی با اشاره به برخی مشکلات موجود در زیرساخت های این شهرستان گفت: مردم انتظار دارند وضعیت ۱۳ هزار نفر از مدعیان مصدومیت شیمیایی توسط مسئولان در این شهرستان مورد توجه قرار گیرد.

رژیم بعث عراق در هفتم تیر ۱۳۶۶ با استفاده از بمب‌های شیمیایی ٦ نقطه پرازدحام سردشت را بمباران کرد که در این حمله ناجوانمردانه ۱۱۹ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر شهید و بیش از ٨ هزار نفر نیز با گازهای سمی شیمیایی شدند.

سردشت اولین شهر قربانی سلاح های شیمیایی در جهان خوانده شده است.

کد خبر 34738

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha