دیدار مشترک رئیس اقلیم کردستان و رهبر اتحادیە میهنی با فرماندە نیروهای ائتلاف بین المللی ضد داعش

سرویس عراق و اقلیم کردستان - در دیدار رئیس اقلیم کردستان و رهبر اتحادیە میهنی کردستان با فرماندە نیروهای ائتلاف بین المللی ضد داعش، اصلاحات صورت گرفتە در وزارت پیشمرگ اقلیم مورد بررسی قرار گرفت.

بە گزارش کردپرس بە نقل از پایگاە خبری باس نیوز، نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان بە همراە بافل جلال طالبانی رهبر اتحادیە میهنی کردستان امروز سه‌شنبه از ژنرال جان برنان، فرمانده نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در عراق و سوریه استقبال کرد.

در این دیدار که برخی مقام‌‌های سیاسی و نظامی اقلیم کردستان نیز حضور داشتند، فرایند اصلاحات در وزارت پیشمرگ، آخرین اقدامات انجام شده برای سازماندهی بیشتر نیروی پیشمرگ و موانع پیش روی آن، و پیشنهاد طرف آمریکایی درباره موضوع اصلاحات بررسی شدند.

رئیس اقلیم کردستان از حمایت آمریکا از اقلیم کردستان و نیروی پیشمرگ در مبارزه با داعش و حمایت‌های کنونی آن کشور نیز قدردانی نمود و بر حمایت ریاست و دولت اقلیم از فرایند اصلاحات در وزارت پیشمرگ تاکید کرد.

ژنرال برنان نیز خاطرنشان کرد که ایالات متحده از سازماندهی نیروی پیشمرگ تحت فرمان وزارت پیشمرگ به نحوی که به عنوان یک نیروی ملی نیرومند وظایف خود را انجام دهد، حمایت می‌کند.

آخرین تحولات مربوط به جنگ با تروریسم، ضرورت همکاری میان نیروی پیشمرگ و ارتش عراق، تداوم حمایت‌های ائتلاف بین‌‌المللی از عراق و اقلیم کردستان، از دیگر موضوع‌های مورد گفتگو در این دیدار بودند.

کد خبر 34743

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha