اعتراض مصدومان شیمیایی سردشت از طریق بنیاد شهید پیگیری می شود

سرویس آذربایجان غربی- استاندار آذربایجان غربی گفت: مطالبه ها و اعتراض مردم سردشت در زمینه تشکیل کمیسیون های پزشکی به طور حتم به استحضار بنیاد شهید خواهد رسید تا صورت به ویژه رسیدگی شود.

به گزارش کردپرس، محمد صادق معتمدیان عصر سه‌شنبه در آیین گرامیداشت سالگرد بمباران شیمیایی شهرستان سردشت اظهار کرد: تاکنون یک هزار و ۵۰۰ نفر مردم این شهرستان به عنوان مصدوم شیمیایی تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفته‌اند، مطالبه ها و اعتراض مردم سردشت در زمینه تشکیل کمیسیون های پزشکی به طور حتم به استحضار بنیاد شهید خواهد رسید تا صورت به ویژه رسیدگی شود.

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: برای تامین کمبودهای پزشکی نیز از امکانات دانشگاه علوم پزشکی استان برای تجهیز کلینیک مصدومان شیمیایی و رسیدگی به وضعیت درمانی آنها بهره گرفته خواهد شد.

معتمدیان گفت: در سفر به این شهرستان نیز مسایل و مشکلات آن به همراه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها و مطالبات مردم و مسایل معیشتی و اشتغال مورد رسیدگی قرار گرفت که منتج به تدوین ۸۱ مصوبه شد که ابلاع و در حال پیگیری است.

او با بیان اینکه در استانداری دبیرخانه پیگیری مصوبات سفر دایر شده است تا مصوبات شهرستانی عملیاتی و اجرایی شود، اضافه کرد: با اجرایی شدن این مصوبه ها و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شاخص‌های این شهرستان بویژه در بحث گازرسانی ارتقا یافته و بزودی شاهد رفع محرومیت از چهره این شهرستان خواهیم بود.

استاندار آذربایجان غربی افزود: یکی از دغدغه‌های مهم این شهرستان فضای آموزشی است که ۱۰۰ کلاس درس در این راستا در این شهرستان در حال احداث است.

معتمدیان با اشاره به سفر استانی رییس جمهور به آذربایجان غربی نیز گفت: با توجه به تاکیدات رییس جمهور برای توازن منطقه ای در سفرهای استانی اعتبارات خوبی به استان اختصاص یافت که بخشی از آن نیز مربوط به سردشت است.

او افزود: توجه به مرز کیله از دیگر اقداماتی است که در صورتی که دولت عراق آن را به عنوان مرز رسمی قبول کند می تواند موجب شکوفایی این شهرستان مرزی شود که در این راستا اعتباراتی برای ایجاد زیرساخت های عمرانی در این مرز آغاز خواهد شد.

به گزارش کردپرس، رژیم بعث عراق در هفتم تیر ۱۳۶۶ با استفاده از بمب‌های شیمیایی ٦ نقطه پرازدحام سردشت را بمباران کرد که در این حمله ناجوانمردانه ۱۱۹ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر شهید و بیش از ٨ هزار نفر نیز با گازهای سمی شیمیایی شدند.

سردشت اولین شهر قربانی سلاح های شیمیایی در جهان خوانده شده است.

کد خبر 34744

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha