ریاست جمهوری عراق: قانون جرم انگاری عادی سازی روابط با اسرائیل یک هفته پیش اجرایی شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - نهاد ریاست جمهوری عراق در بیانیه ای تاکید کرد که قانون جرم انگاری عادی سازی روابط با اسرائیل پس از دستور رئیس جمهور و انتشار در روزنامه رسمی عراق، اجرایی شد.

بە گزارش کردپرس بە نقل از پایگاە خبری میدل ایست نیوز، ریاست جمهوری عراق بیانیه ای در واکنش به اتهام مقتدی صدر، رهبر جریان صدر به برهم صالح، رئیس جمهوری عراق مبنی بر خودداری از امضا و تایید قانون جرم انگاری عادی سازی روابط با اسرائیل صادر کرد.

در بیانیه مذکور آمده است: پیشتر ریاست جمهوری عراق پیش نویس قانون جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را که از سوی پارلمان با هدف تکیمل اقدامات فرستاده شده بود، دریافت کرد تا طبق سازوکارهای حقوقی و براساس قانون اساسی از سوی ریاست جمهوری تایید شود.

در ادامه بیانیه آمده است: دکتر برهم صالح، رئیس جمهوری عراق دستور بررسی این قانون با فرمول ارسالی از سوی پارلمان بدون هیچ ملاحظه ای را داد و پس از آن دستور رئیس جمهوری در روزنامه رسمی عراق به تاریخ 20 ژوئن 2022 منتشر شد تا اجرایی شود.

این بیانیه افزود: در این زمینه تاکید می کنیم که موضع رئیس جمهوری عراق همانطور که مشخص است، موضع ثابت و در حمایت از قضیه فلسطین و دستیابی به حقوق مشروع کامل ملت فلسطین و آزادسازی میهن از اشغال رژیم صهیونیستی است.

بیانیه ریاست جمهوری عراق آورده است: برهم صالح بارها و در محافل داخلی و بین المللی و در نشست های سازمان ملل بر این موضع خود تاکید کرده است.

پیش از این یک منبع آگاه در ریاست جمهوری عراق در گفت‌وگوی اختصاصی با «میدل ایست نیوز» تأکید کرد که ریاست جمهوری عراق از تأیید نهایی قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با اسرائیل جلوگیری نکرده است.

پیش از این مقتدی صدر، «برهم صالح» را به خودداری از امضا و تأیید قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل متهم کرد.

کد خبر 34751

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha