7.8 میلیارد دلار مبادلات تجاری از گمرکات کردستان انجام شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: از گمرکات استان سال گذشته 7 میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار مبادلات تجاری انجام شد.

به گزارش کرد پرس، بختیار خلیقی با بیان اینکه حجم مبادلات تجاری شامل صادرات، صادرات سایر گمرکات، واردات و ترانزیت است، گفت: از گمرکات استان سال گذشته 7 میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار مبادلات تجاری انجام شد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه تجارت استان، اقدامات مطلوبی در زمینه تکمیل و توسعه پایانه های صادراتی در حال اجرا است، اظهار کرد: در این استان ۲ مرز رسمی باشماق مریوان و سیرانبند بانه و سه بازارچه موقت مرزی در زمینه مبادلات تجاری فعال هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اعلام اینکه حدود ۹۰ هزار کارت بازرگانی مرزنشینی در روستاهای تا شعاع ۲۰ کیلومتری مرز برای مرزنشینان صادر شده است، افزود: این افراد از تسهیلات سود بازرگانی که به ازای هر نفر 7 میلیون ریال است بهره مند می شوند.

خلیقی با اشاره به اینکه سال گذشته از بازارچه های موقت مرزی استان ۸۰ میلیون دلار کالا وارد کشور شده است، ادامه داد: در 3 ماهه نخست امسال هم میزان کالای وارد شده از بازارچه های مرزی استان با کارت بازرگانی مرزنشینی از لحاظ ارزش دلاری ۱۷ میلیون دلار بوده است.

وی یادآور شد: یکی از بازارچه های غیرفعال استان هم بازارچه سیف سقز است که بسیاری از فعالان اقتصادی این شهرستان و مسئولان استان هم در تلاش برای فعالسازی آن هستند.

کد خبر 34757

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha