هشدار بیماری «التور» و پلمب دندان پزشکی و واحدهای صنفی متخلف در مهاباد

سرویس آذربایجان غربی- در دو ماه اخیر دو واحد دندانپزشکی غیر مجاز و ٦ واحد صنفی متخلف در مهاباد پلمب شد و مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد در خصوص بیماری های منتقله از آب و غذا و بیماری التور هشدار داد.

دکتر بهاء الدین حسینی در گفت و گو با کردپرس بیان کرد: در طول اردیبهشت و خرداد ماه با تلاش همکاران واحد نظارت بر درمان شبکه دو واحد دندانپزشکی غیرمجاز به اتهام ایجاد واحد فاقد مجوز و دخالت در امور دندانپزشکی با حضور مقام قضایی پلمب و تحویل مراجع قضایی شدند.

او افزود: در این واحد دندانپزشکی فرد بدون صلاحیت و داشتن مدارک دانشگاهی معتبر و تبلیغات در فضای مجازی مشغول به فعالیت های دندانپزشکی بود.

دکتر حسینی تاکید کرد: شهروندان در هنگام مراجعه به مراکز دندان پزشکی حتما باید از وجود مدرک دندان پزشک و پروانه مطب اطمینان حاصل کرده و از رفتن به مراکز غیر مجاز خودداری نمایند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: با هدف جلوگیری از فعالیت های غیر قانونی و برخورد با افراد سودجو که سلامت مردم را به مخاطره می اندازند کارشناسان نظارت بر درمان با نظارت های پی در پی به صورت محسوس و نامحسوس در سطح شهرستان به منظور حفظ سلامت شهروندان قدم برمی دارند.

او از شهروندان خواست در صورت مشاهده فعالیت غیر قانونی این گونه مراکز مراتب را به سامانه 190 وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و تلفن 42225656 واحد نظارت بر درمان شبکه اطلاع دهند تا در کوتاهترین زمان کارشناسان اقدامات لازم را انجام دهند.

پلمپ 6 واحد صنفی متخلف در مهاباد

کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت مهاباد گفت: 6 واحد صنفی به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی توسط بازرسان بهداشت محیط و حرفه ای مهاباد پلمب شدند.

سوران ارمی افزود: در راستای اجرای طرح تشدید نظارت بر اماکن 18 نفر بازرس بهداشت محیط و حرفه ای در قالب تیم های دو نفره با همکاری اصناف،صنعت ، معدن و تجارت، اماکن، دامپزشکی جهت بررسی نکات و دستور العمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بر اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی ، اصناف ، ادارات نظارت دارند.

او افزود: در راستای اجرای طرح تشدید نظارت بر اماکن و اصناف در طول اردیبهشت و خرداد ماه سالجاری 6 واحد صنفی شامل 2 نانوایی، 1 یخ فروشی، 4 قنادی ،1 تالار پذیرایی پلمب شده است و برای چندین واحد صنفی نیز پرونده تعزیراتی تشکیل شده و یا به مراجع قضایی معرفی شده اند.

ارمی گفت: در طول این مدت بیش از 9 تن مواد غذایی توسط کارشناسان بهداشت محیط و حرفه ای در سطح عرضه کشف و ضبط شد که شامل 6 تن روغن غیر قابل مصرف و 3 تن انواع مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته بود.

کارشناس بهداشت محیط تاکید کرد: از کلیه شهروندان تقاضا داریم موارد تخلف بهداشتی و یا پیشنهادت و انتقادات خود را از طریق تماس با سامانه 190 وزارت بهداشت و یا شماره تلفن 42442250 مرکز بهداشت مهاباد مطرح کرده تا کارشناسان در کوتاه ترین زمان اقدامات لازم را انجام دهند.

هشدار در خصوص بیماری التور

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد با اشاره به بیماری های منتقله از آب و غذا گفت: بیماری التور که هم اکنون در کشور همسایه شیوع پیدا کرده از آب آلوده و سبزی جات و صیفی جات که بصورت غیر ایمن آبیاری می شوند و عرضه می شود سرچشمه می گیرد و و قابل سرایت است.

دکتر بهاءالدین حسینی افزود: در صورت ابتلا فرد ظرف چندین ساعت آب بدن خود را از دست می دهد و باید به سرعت به مراکز درمانی مراجعه نماید.

او تاکید کرد: نباید از بیماری کرونا و از بیماری های التور غافل بود چون هر گونه سهل انگاری در این زمینه صدمات جبران ناپذیری به بار می آورد پس همچنان شهروندان گرامی باید بهداشت فردی و رعایت شستشوی دست را قبل و بعد از انجام هر کاری انجام دهند.

کد خبر 34777

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha