کاهش درگیری میان نیروهای ترکیه و نیروهای کرد در عراق و سوریه

سرویس جهان- بر اساس گزارش موسسه گردآوری اطلاعات جنگ، میزان درگیری نظامی نیروهای ارتش ترکیه با نیروهای پ.ک.ک در عراق و نیروهای دموکراتیک سوریه به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافته است.

به گزارش کردپرس، موسسه گردآوری اطلاعات جنگ که به بررسی وضعیت مناطق جنگی در خاورمیانه می پردازد، در گزارش این هفته خود از کاهش قابل ملاحظه شدت درگیری نیروهای ترکیه با نیروهای پ.ک.ک در خاک اقلیم کردستان عراق و نیروهای دموکراتیک سوریه خبر داد.

بر اساس گزارش این موسسه، حملات ترکیه به نیروهای یگان های مدافع خلق و نیروهای دموکراتیک سوریه در رقه، حسکه و حلب برای سومین هفته پیاپی کاهش یافته است.

با این حال، در گزارش مذکور به شدت یافتن درگیری داخلی میان فرق‌های مختلف شورشیان وابسته به ترکیه در عفرین، اعزاز و الباب اشاره شده است.

این موسسه ادعا کرد شدت درگیری میان نیروهای ترکیه و نیروهای پ.ک.ک در خاک اقلیم کردستان عراق به کمترین میزان از زمان آغاز عملیات موسوم به قفل چنگال در ماه آوریل گذشته رسیده است اما میزان توپ باران های ترکیه در شمال عراق افزایش یافته است.

موسسه گردآوری اطلاعات جنگ ادعا کرد نیروهای پ.ک.ک در حمله ۲۰ ژوین به پایگاه نیروهای ترکیه در منطقه العمادیه استان دهوک ۲۹ تن از نیروهای ترکیه را کشتند.

این موسسه آمار کشته‌شدگان نیروهای پ.ک.ک در خاک ترکیه طی هفته گذشته را ۴ تن اعلام کرد که یک تن از آنها از فرماندهان ارشد این گروه بوده است.

کد خبر 34838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha