حملات موشکی به میدان گازی کورمور از داخل خاک اقلیم کردستان انجام شدە است

سرویس عراق و اقلیم کردستان -  کمیته مشترک وزارت پیشمرگ  و ارتش عراق روز  گذشته (پنجشنبه) تحقیقات خود را در مورد سه حمله موشکی اخیر به میدان کورمور در نزدیکی منطقه قادر کرم به پایان رساند.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری «ناس نیوز» نتایج تحقیقات مشترک که در رسانه های کردی منتشر شده نشان می دهد که حملات موشکی به میدان گازی Kormore از داخل خاک اقلیم کردستان از پشت منطقه تمرکز تیپ 16 نیروهای پیشمرگ انجام شده است.

متن نتایج تحقیقات به شرح زیر است:

- با توجه به تجزیه و تحلیل حفره های بوجود آمده توسط حملات اخیر ، مشخص شده است که تمام موشک های شلیک شده به «کورمور» از یک جهت، یعنی از شرق به غرب بوده است.

- نزدیک ترین نقطه به سقوط موشک ها در فاصله 29 تا 30 کیلومتری نیروهای دولت فدرال و فاصله امنیتی بین نیروهای فدرال و نیروهای پیشمرگ تا میدان گازی هدق قرار گرفته حدود 9 تا 10 کیلومتر است.

- کورمور توسط سه اداره امنیتی احاطه شده است که اداره اول و دوم شرکت های امنیتی خصوصی و سومین اداره تحت مسئولیت نیروهای پیشمرگ است.

گفتنی است که کورمور بزرگترین میدان گازی تحت کنترل دولت اقلیم کردستان است که گاز نیروگاه های برق و همچنین نیازهای گازی منازل و رستوران ها را تامین می کند.

کد خبر 34845

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha