ارتقای مهران به جایگاه واقعی خود در قالب برنامه راهبردی

سرویس ایلام - استاندار ایلام در مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی شهر مهران عنوان کرد: بنا داریم مهران را به جایگاه واقعی خود در قالب برنامه راهبردی برسانیم.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حسن بهرام نیا گفت: امروز شهر مهران که در عملیات کربلای یک آزاد شد، مفتخر است به‌عنوان دروازه عتبات عالیات و کربلای معلی و گرانیگاه اربعین و میزبان زایران اربعین حسینی علیه السلام شناخته شده باشد تا مردم این سرزمین مقدس خاک پای زائران را توتیای چشم خود کنند.

وی افزود: شهدا سرو قامت ایستادند تا قامت ما خم نشود و از نفس افتادند تا ما از نفس نیافتیم. مردم غیور این دیار در کنار رزمندگان جانانه دفاع کردند به‌طوریکه زن و مرد همه ایستادگی کردند و امروز هم به‌عنوان یادگار دوران دفاع مقدس نقش آفرینی می‌کنند.

استاندار ایلام تاکید کرد: با همدلی و هم‌آوایی همه مسئولان و مردم شهرستان، بنا داریم شهر مهران را به جایگاه واقعی خود در قالب برنامه راهبردی برسانیم.

او گفت: بنده در عملیات والفجر پنج افتخار داشتم با رزمندگان این منطقه حضور داشته باشم، آنچه مهران را آزاد کرد چیزی جز اخلاص و اعتقاد نبود و مصادیق آن را در این عملیات مشاهده کردیم.

بهرام نیا یادآور شد: مهران قهرمان مأمن بیش از ۶ هزار شهید سرافراز از سرتاسر ایران اسلامی و یادآور رشادت‌های رزمندگان و سردارانی است که در این سرزمین نورانی، خونشان جاری شد.

استاندار ایلام اظهار داشت: مبلغ ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر ریاست‌جمهوری، ۹۰ میلیارد از محل تملک دارایی برای مردم عزیز مهران و در مجموع حدود ۳۰۰ میلیارد برای توسعه و شکوفایی شهرستان مهران اعتبار اختصاص یافته است.

وی افزود: مبلغ شش میلیارد تومان برای توسعه یادمان شهدای قلاویزان، سه میلیارد برای ورزشگاه مهران، دو میلیارد به منظور توسعه پل زایر، سه میلیارد برای زیباسازی شهر مهران و سه میلیارد برای پارک شهر مهران در نظر گرفته شده است.

کد خبر 34846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha