PKK: توسعه ناتو اعلام دشمنی با کردها است

سرویس ترکیه - PKK با انتشار بیانیه ای در واکنش به توافق سوئد و فنلاند با ترکیه، آن را نشانه ریاکاری این دولت ها دانست، و گسترش ناتو را دشمنی آشکار با کردها اعلام کرد.

به گزارش کردپرس، کمیته روابط خارجه حزب کارگران کردستان (PKK) در بیانیه ای با محکوم کردن تلاش های ناتو برای گسترش خود، این کار را اعلام رسمی دشمنی علیه مردم کرد دانست. PKK همچنین رفتار کشورهای فنلاند و سوئد را ریاکارانه توصیف کرد.

در این بیانیه که در پایگاه اینترنتی خبرگزاری فرات منتشر شده است، به تفاهم رسیدن فنلاند و سوئد به عنوان دو کشور نماینده دموکراسی با ترکیه به عنوان یک حکومت نژادپرست، نشانه ریاکاری این دولت ها اعلام شده است. PKK می نویسد که این تفاهم نامه «چهره عریان دموکراسی غربی را به نمایش گذاشته است».

PKK در ادامه این بیانیه می نویسد: «تفاهم‌نامه‌ای که در نشست ناتو در مادرید حاصل شد به معنی پذیرش صدها سال قتل‌عام و سیاست نسل‌کشی حکومت ترکیه علیه مردم کرد است... با این حال حکومت ترکیه نمی تواند با جلوگیری از آزادی کردها جلوی فروپاشی خود را بگیرد. به همین دلیل می خواهد با حمایت بین المللی دست به نسل کشی مردم کرد بزند.»

PKK با اشاره به حمایت های بی دریغ ناتو از حکومت ترکیه از سال 1985 تا کنون، می نویسد: «با این حال امروز مبارزه کردها به اوج خود رسیده است و دوستان آنها در سراسر جهان علیه افرادی که به حکومت ترکیه چراغ سبز نشان داده اند، واکنش نشان خواهند داد.» در پایان PKK بر ادامه مبارزه خود تأکید کرده است.

کد خبر 34856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha