استاندارکردستان : برای  توت کُردی برند سازی شود/ صنایع تکمیلی نیاز استان

سرویس ایران_ استاندار کردستان با اشاره به سابقه، اصالت، سطح زیر کشت و میزان تولید فرنگی در کردستان گفت: حق آن است که توت فرنگی " توت کُردی" نامیده شده و با این نام برای آن برند سازی شود.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی‌کوشا روز جمعه در سومین دوره جشنواره توت فرنگی در روستای شیان اظهار داشت: یکی از محصولاتی که تکیل زنجیره تولید آن اعم از صنایع تبدیلی و بسته بندی می‌تواند به رونق و ارزش افزوده آن کمک کند، محصول توت فرنگی است.
وی با بیان اینکه در همه جای ایران، توت فرنگی را به نام کردستان می شناسند افزود: این توت دیگر فرنگی نیست حق آن است که به توت کُردی نامیده شود.

استاندار کردستان صنایع تبدیلی را نیاز اصلی بخش کشاورزی کردستان دانست و از سرمایه‌گذاران دعوت کرد با ورود در این بخش، به امنیت غذایی و رونق اقتصادی استان کمک کنند.

استاندار کردستان در ادامه بر ضرورت توجه به توسعه عمرانی روستای شیان از جمله ساماندهی جاده دسترسی و فاضلاب روستا تاکید کرد و از فرماندار سنندج و بخشدار سیروان خواست به آن رسیدگی کنند.
زارعی‌کوشا به طرح حضور مدیران در شهرها و بخش ها هم اشاره و از برگزاری جلسات شورای برنامه‌ریزی در بخش‌ها خبر داد و گفت: اولین بخش و روستایی که جلسه شورای برنامه‌ریزی را برگزار کنیم بخش سیروان و روستای شیان خواهد بود.

کد خبر 34867

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha