خیز دانا گاز برای تولید روزانه یک میلیارد فوت مکعب گاز طبیعی در اقلیم کردستان

سرویس جهان- شرکت داناگاز امارات می خواهد در آینده ای نزدیک تولید گاز طبیعی در اقلیم کردستان را به روزانه بیش از یک میلیارد فوت مکعب افزایش دهد.

به گزارش کردپرس، یکی از مدیران ارشد داناگاز امارات، بعد از حملات اخیر موشکی به تاسیسات این شرکت در اقلیم کردستان، از افزایش سریع گاز طبیعی در این منطقه از عراق در سه سال آینده خبر داد.

محمد مکاوی، مدیر پروژه ها در این شرکت اماراتی در نشستی مجازی پیرامون چالش های پیش روی اقلیم کردستان در حوزه تولید گاز طبیعی که توسط مرکز سیاست جهانی انرژی دانشگاه کلمبیا برگزار شد، گفت: این شرکت در حال حاضر روزانه 450 میلیون فوت مکعب گاز طبیعی در اقلیم کردستان استخراج می کند که به مصرف سوخت نیروگاهها در این منطقه می رسد. این مقدار معادل 75 درصد مصرف گاز در اقلیم کردستان است.

او از اجرای پروژه توسعه میدان گازی و افزایش تولید این محصول به 700 میلیون فوت مکب تا آوریل یا می سال 2023 خبر داد.

مدیر پروژه ها در شرکت داناگاز از اجرای فاز دوم و سوم توسعه میادین گازی اقلیم کردستان خبر داد که به گفته او، با اتمام این پروژه ها میزان گاز طبیعی تولید شده در اقلیم کردستان به بیش از یک میلیارد فوت مکعب در روز افزایش خواهد یافت.

مدیر ارشد داناگاز تاکید کرد این شرکت در نظر دارد حداکثر تا سه سال آینده همه نیازهای اقلیم کردستان به گاز طبیعی را تامین کند و در مرحله بعد زمینه برای صدور گاز طبیعی؛ چه برای مصرف در سایر نقاط عراق و یا انتقال آن به خارج از عراق فراهم می شود.

کد خبر 34875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha