راه یافتگان به بخش مسابقه دهمین جشنواره بین المللی دف نوای رحمت معرفی شدند

دبیر دهمین جشنواره بین المللی دف نوای رحمت راه یافتگان به مرحله نهایی دو بخش گروه نوازی و مولودی خوانی را اعلام کرد.

به گزارش کرد پرس، امین مرادی در گفتگو با خبرنگاران رسانه های جمعی گفت: دهمین دوره جشنواره بین المللی دف نوای رحمت بعد از دو سال وقفه 22 تا 25 تیرماه سال 1401 در سنندج برگزار می شود.

وی اظهار کرد: بر اساس ارزیابی اعضای هیات داوران بازبین بخش های گروه نوازی و مولودی خوانی، شامل آقایان خلیفه جلال زندسلیمی، منصور مرادی و فرزاد عندلیبی گروه های برتر این دو بخش برای حضور در مرحله نهایی اعلام شدند.

رئیس حوزه هنری کردستان افزود: در این دوره از جشنواره و بر اساس فراخوان اعلام شده علاوه بر دو بخش های تک نوازی، گروه نوازی و مولودی خوانی، بخش جنبی با عنوان دونوازی دف و سازهای بومی کشور نیز به جشنواره اضافه شد که افراد برتر این بخش نیز بر اساس انتخاب دبیرخانه جشنواره اعلام می شود.

مرادی ادامه داد: در بخش مولودی خوانی و از مجموع 27 اثر رسیده به جشنواره در نهایت هیات داوران بازبین هفت گروه را واجد شرایط حضور در بخش مسابقه عنوان کرد.

وی یادآور شد: گروه های مولودی خوانی «نوای قدسیان» به سرپرستی ابراهیم علیپور از مریوان، «اخوان» به سرپرستی محمد مرادی از سنندج، «ژارک» به سرپرستی حمزه ترکه از سنندج، «سوزی درون» به سرپرستی سامان قادرپور از سردشت، «بیداد» به سرپرستی رضا امینی راد از بجنور، «نوای عارفان» به سرپرستی امید حسین پناهی از دهگلان و «بیدل» به سرپرستی علی پورعطایی از مشهد گروه های حاضر در بخش مسابقه این دوره از جشنواره به شمار می روند.

رئیس حوزه هنری کردستان به گروه های مختلف بخش گروه نوازی جشنواره دهم اشاره کرد و بیان کرد: در بخش گروه نوازی نیز از مجموع 32 اثر رسیده به جشنواره دهم، هیات داوران بازبین 12 گروه را واجد شرایط در بخش مسابقه اعلام کرده اند.

مرادی گفت: در این بخش گروه «میم» به سرپرستی مصیب میردامادی از شیراز، «نجما» به سرپرستی رضا دزایی پور از ساری، «رهاب» به سرپرستی ندا غلام زاده از زنجان، «ناله ی دف» به سرپرستی آراز شیخی از سنندج، «سفیران عشق» به سرپرستی یاسین سالاری از زاهدان، «آوین» به سرپرستی سیده مریم گلسخری زاده از یزد، «کژال» به سرپرستی دانیال فاضلی از اصفهان، «فیلارمونیک» به سرپرستی سیران خورنکاه از مریوان، «راستین» به سرپرستی مهران حسین خانی از بوشهر، «جانان» به سرپرستی غزل میرزایی از شوشتر، «آی ریا» به سرپرستی لیلی شیرازی از اصفهان، «هیوا» به سرپرستی امیر حسین کرامت از کرمان به عنوان گروه های منتخب این بخش راهی مسابقه جشنواره دهم می شوند.

وی به گروه ها و افراد منتخب در بخش جنبی این دوره از جشنواره اشاره کرد و افزود: در این بخش نیز که برای اولین بار برگزار می شود در مجموع و از میان 15 اثر رسیده، دبیرخانه جشنواره پنج اثر را واجد حضور در بخش نهایی جشنواره اعلام کرده است.

رئیس حوزه هنری کردستان اظهار کرد: شایان آدینه زاده با اثر سردار دلها از بجنورد، سامان قادر پور با دونوازی دف و دیوان و دف و شمشال از سردشت، میلاد حیدری با دو نوازی تنبور و دف از کرمانشاه و محمد قهرمان نژاد با دونوازی دف و شمشال از بوکان راهی بخش نهایی و مسابقه دهمین دوره جشنواره بین المللی دف نوای رحمت می شود.

مرادی با اشاره به مقررات این دو بخش از جشنواره بین المللی دف نوای رحمت برای گروه های حاضر در بخش مسابقه و بخش جنبی، ادامه داد: در بخش مولودی خوانی هر گروه فرصت دارد تا اجرای خود را در مدت زمان 10 تا 12 دقیقه انجام دهد و در بخش گروه نوازی مدت زمان اجرا پنج تا هفت دقیقه خواهد بود.

وی با تقدیر از حضور و مشارکت فعال همه هنرمندان دف نواز برای حضور در این دوره از جشنواره بین المللی دف نوای رحمت، یادآور شد: علیرغم تعطیلی دو ساله جشنواره دف نوای رحمت به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا، خوشبختانه میزان استقبال از جشنواره دهم نسبت به دوره های گذشته با رشد خوبی همراه بوده و تنوع آثار ارسالی از استان های مختلف در این دوره قابل توجه است.

کد خبر 34876

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha