ناتو بدون حضور کُردها در جنگ‌ با ترور شکست می‌خورد/ منطقه پرواز ممنوع بر آسمان شمال سوریه اعلام شود

سرویس سوریه- عضو دهبری حزب اتحاد دموکراتیک (PYD)، اظهار کرد: استراتژی ناتو جنگ با تروریسم است و کُردها امروز نیروی جدی در جنگ‌ با ترور هستند به همین خاطر ناتو نمی‌تواند با کُردها دشمنی کند.

صالح مسلم از اعضای رهبری حزب اتحاد دموکراتیک PYD در گفت‌وگو با رسانه‌های شمال سوریه با اشاره به یادداشت تفاهم اخیر میان ترکیه، سوئد و فنلاند، گفت: استراتژی ناتو جنگ با تروریسم است و کُردها امروز نیروی جدی در جنگ‌ با ترور هستند.

وی افزود: ناتو اگر بخواهد در جنگ با تروریسم‌ در خاورمیانه موفق شود ناچار است با کُردها همکاری کند. کُردها با ترور می‌جنگند و تروریست نیستند و ناتو هم این‌ را بخوبی می‌داند.

وی ادامه داد: ناتو از سال ۲۰۰۱ بدنبال طرح خاورمیانه بزرگ است و تمام درگیری‌ها بر سر این موضوع است. ناتو نمی‌تواند با کُردها دشمنی کند. ناتو با دشمنی با کُردها شکست می‌خورد و نمی تواند در مبارزه با تروریسم پیروز گردد.

مسلم خاطرنشان کرد: هر چند ترکیه از هر وسیله‌ای برای حمله به کُردستان سوریه استفاده می‌کند، اما واجب است منطقه پرواز ممنوع بر فراز آسمان شمال سوریه اعلام شود.

وی افزود: واجب است نیروهای ناظر و حافظ صلح بین‌المللی در مناطق مرزی مستقر شوند تا مشخص شود که چه کسی حمله می‌کند و چه کسی دست به توپباران مناطق مرزی می‌زند.

کد خبر 34881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha