حجم آب ذخیره پشت سدهای کردستان به 1.5 مییارد مترمکعب رسید

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: در حال حاضر یک میلیارد و 539 میلیون مترمکعب آب پشت سدهای استان ذخیره شده است.

به گزارش کرد پرس، آرش آریانژاد گفت: در مجموع سدهای استان با اعمال سدهای مشترک یک میلیارد و ۵۳۹ میلیون مترمکعب آب ذخیره دارند که سال گذشته این مدت یک میلیارد و ۴۵۲ میلیون مترمکعب بود.

وی به مشکل کمبود آب در سال گذشته در بانه به ویژه در فصل پاییز اشاره کرد و افزود: اکنون این مشکل رفع شده و به اندازه کافی آب در پشت سدهای عباس آباد و بانه ذخیره است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان اظهار کرد: حجم نرمال سد عباس آباد بانه ۱۴ میلیون متر مکعب و حجم مخزن آن در حال حاضر ۱۰ میلیون متر مکعب است، در حالی که این عدد در سال گذشته ۳.۷۹ میلیون متر مکعب بوده است.

آریانژاد ادامه داد: حجم نرمال سد بانه یا (سبدلو) هم ۴.۱۲ میلیون متر مکعب است که در حال حاضر ۳.۹۴ میلیون متر مکعب آب دارد و این عدد در سال گذشته ۲ میلیون متر مکعب بود.

وی یادآور شد: در مجموع حجم آب مخزن سدهای استان در شرایط مطلوبی قرار دارد اما نیاز است مردم در راستای صیانت از منابع آب استان در بخش های مختلف به ویژه در حوزه کشاورزی با بهره مندی از سیستم های نوین آبیاری و اصلاح الگوی کشت، این شرکت را در حفاظت و مدیریت هر چه بهتر این عنصر حیاتی کمک کنند.

کد خبر 35106

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha