صباحات تونجل: مسئله کُرد در دادگاه حل نمی شود

سرویس ترکیه - صباحات تونجل در دادگاه کوبانی با انتقاد از جنگ افروزی حکومت AKP علیه کُردها  در سراسر خاورمیانه، گفت مسئله کرد چیزی نیست که در دادگاه حل شود.

به گزارش کردپرس، هشتیمن روز از چهاردمین جلسه رسیدگی به پرونده کوبانی در پردیس زندان سینجان در آنکارا برگزار شد. در این نشست صباحات تونجل رئیس سابق حزب مناطق دموکراتیک (DBP) به دفاع از خود پرداخت.

تونجل ضمن تبریک برگزاری پنجمین کنگره عادی حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) گفت که بر اساس دریافت او حزب حاکم در انتخابات بعدی شکست خواهد خورد.

تونجل با جلب توجه به دوره های دو هفتگی محاکمه گفت: «ما هم انسان هستیم و زندگی می کنیم حتی اگر در زندان باشیم. من نمی دانم آیا شما دوپینگ می کنید که می توانید دو هفته دو هفته دادگاه برگزار کنید. اما شرایط برای ما خیلی هم عالی نیست. دو هفته مهلت دادگاه برای شما کافی نیست، تا نیمه شب هم جلسه می گذارید. وضعیت ما زن ها به دلیل شرایط سلامتی مان خیلی بدتر است.»

تونجل با انتقاد به نمایشی بودن دادگاه کوبانی گفت: «مسئله کُرد در دادگاه حل نمی شود. ما را رها کنید تا خودمان با AKP تسویه حساب کنیم. می بینید که زمان انتخابات هم دارد فرا می رسد.»

سیاستمدار کرد در ادامه با بیان این که پرونده دادگاه کوبانی به منزله کتمان حقیقت است، گفت: «هیچ یک از قربانیان واقعی حوادث اعتراضات کوبانی از ما شکایت نکرده اند. این ماموران امنیتی هستند که از ما شکایت می کنند. بدون حل مسئله شهروندی کردها نمی توان در این کشور به دموکراسی دست یافت.»

تونجل با اشاره به ادامه انزوای اجباری عبدالله اوجالان رهبر در بند حزب کارگران کردستان (PKK) و نیمه کاره ماندن مذاکرات صلح گفت: «این AKP است که نمی خواهد مسئله کرد حل شود. این AKP است که به روند حل مسئله پایان داده است. AKP اساساََ با کردها دشمنی دارد. کردها توسط این حکومت در کردستان سوریه و همه خاورمیانه هدف قرار می گیرند. آنچه که باعث ایجاد خشونت می شود، سیاست انکار کردها توسط شما و جنگ افروزی علیه آنها است.»

کد خبر 35173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha