اقتصاد کردستان  نیازمند ابتکار است/ منتظر صداقت و عمل شما هستیم تا دیگر شاهد مرگ کولبران نباشیم

سرویس کردستان- نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد کردستان نیازمند ابتکار و عمل است و به جراحی فوری نیاز دارد.

به گزارش کرد پرس، مهدی فرشادان روز جمعه در جلسه شورای اداری استان کردستان در سنندج که با حضور رییس جمهور و جمعی از اعضای هیات دولت تشکیل شد، اظهار داشت: شایسته نیست نماینده مردم به دلیل بیان دردها،کمبودها،عقب افتادگی ها و اجرای عدالت و مبارزه با فقر و فساد به حاشیه رانده شود.

وی خطاب به رییس جمهور گفت: شما رییس جمهور مردمی، انقلابی و تحول خواه هستید چراکه به سادگی از مردم عذرخواهی می کنید و صمیمانه پای درد دل‌های مردم در سیاه چادرها می نشینید و حضور در روستاها را بر تکیه بر صندلی های تشریفاتی ترجیح می دهید ولی این به تنهایی کافی نیست.

فرشادان اضافه کرد: همه روسای جمهور گذشته هم در مورد حل پدیده کولبری وعده دادند اکنون ما منتظر صداقت و عمل شما هستیم تا دیگر شاهد مرگ کولبران نباشیم.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت های حوزه راه استان نیازمند اعتبار ویژه است، گفت: جاده های استان را قتلگاه انسانی نامیدم چراکه روزی نیست شاهد مرگ افرادی در آن نباشیم به گونه ای که طی ۱۰ سال گذشته سه هزار و ۵۰۰ نفر در جاده های کردستان جان خود را از دست دادند و این مصیبت دردناک همچنان ادامه دارد.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی بر ساماندهی فرودگاه سنندج تاکید کرد.

اظهار داشت: سنت و تفکری ناصوابی بر جامعه ما حاکم است که نماینده مجلس یا با سکوت‌هایش در حق موکلشان اجحاف و خیانت می کند یا به دلیل بیان دردها،کمبودها،عقب افتادگی ها و اجرای عدالت و مبارزه با فقر و فساد به حاشیه رانده می شود.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: زیبنده دولت رییسی نیست که نتواند به پروازهای فرودگاه سنندج نظم ببخشید و اگر تاکنون ساماندهی نشده چون اراده انقلابی نبوده است.

فرشادان یادآور شد: به دردها و بغض های در گلو مانده وکیل مردم گوش دهید اگر برایتان مقدور نیست از نواحی ننله و نایسر محلات حاشیه نشین سنندج بازدید تا عمق مشکلات مردم ما را مشاهده کنید.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روحیه عدالت خواهی شما باعث می شود حقایق را بیان کنیم، گفت: نیروهای نخبه کُرد و اهل سنت در حاشیه اند و عده ای نمی خواهند دولت شما انقلابی و جهادی باشد .

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: سفر شما به بیکارترین استان کشوربزرگترین رخداد سیاسی خواهد بود اگر در راستای مرهم زخم هایمان باشد وگرنه سفری نمادین و نمایشی خواهد بود که کوتوله ها آنرا بزرگ نمایی می کنند.

وی با بیان اینکه روحیه عدالت خواهی شما باعث می شود حقایق را بیان کنیم، گفت:منطقه ازاد بانه و مریوان می‌تواند دروازه تجاری و فرصت تازه ای برای روابط ما با اقلیم کردستان عراق باشد و انتظار می رود بسرعت اجرایی شود و مردم اثرات آنرا مشاهده کنند.

کردستان در بسیاری شاخص ها از متوسط کشوری پایین تر است

نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بیان این مباحث به معنای نادیده گرفتن اقدامات نظام جمهوری اسلامی نیست چون کاملا واضح است که شرایط و محرومیت های کردستان و کشور در حوزه های مختلف قابل قیاس با قبل از انقلاب نیست و ما به این موضوع اذعان داشته و قدردان هستیم.

علیرضا زندیان افزود: خیلی از شاخص های استان کردستان از متوسط کشوری پایین تر است مخصوصا در حوزه راه ها، کشاورزی و صنعت که نیاز به توجه بیشتری دارد و وضعیت راه های شهرستان بیجار از متوسط استان کردستان پایین تر است.

وی با بیان اینکه نرخ رشد جمعیت منفی و مهاجرت شدید این جمعیت آسیبی جدی برای شهرستان بیجار است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در سفر خود به استان کردستان در سال ۱۳۸۸ فرمودند، بیجاری ها بمانید و بیجار و استان کردستان را آباد کنید اما ما امروز در زمینه راه ها و زیرساخت ها عقب هستیم.

نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: کردستان تشنه است، ۱۱ میلیارد متر مکعب آب سالیانه در کردستان جاری است اما ۱۰ رصد اجازه برداشت داریم و انتظار داریم این مهم مورد توجه قرار گیرد.

اختصاص بخشی از درآمدهای مرز باشماق به توسعه کردستان

نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه مهمترین مطالبه مردم از دولت را بهبود وضعیت معیشتی، اقتصادی و مهار تورم و گرانی خواند و اظهار داشت: باید فکر اساسی برای بهبود شرایط اقتصادی مردم کرد.

شیوا قاسمی پور اضافه کرد: آمار بیکاری و کولبری در کردستان با وجود داشتن منابع آبی و استعدادهای فراوان، معادن زیاد و مرز مشترک با کشور عراق، بالا است.

وی با اشاره به اینکه کردستان نیازمند توجه جدی و ایجاد مسیر توسعه است، گفت: ساماندهی مرز بین المللی باشماق مریوان و اختصاص بخشی از درآمد مرز برای توسعه راه های استان از دیگر خواسته های مردم ما است.

نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی خواستار اجرای سریع منطقه آزاد بانه - مریوان شد و افزود: بخش آموزش ما دارای مشکلاتی است و انتظار می رود بازنگری در بومی گزینی صورت گیرد.

استفاده از ظرفیت های مرزی از خواسته های اصلی مردم منطقه

نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت: استفاده از ظرفیت های مرزی یکی از خواسته های اصلی مردم منطقه است و بهره گیری از این ظرفیت ها می تواند به رونق اقتصادی استان کمک کند.

بهزاد رحیمی گفت: یکی از مشکلات اصلی استان کردستان اشتغال جوانان است که در این زمینه وضعیت خوبی نداریم و بیشتر این مساله ناشی از عدم سرمایه گذاری است اگرچه زیرساخت های مناسبی در حوزه کشاورزی و سایر سطوح داریم.

وی با تاکید بر تسریع در ورود شرکت های سرمایه گذاری به استان گفت: یکی از خواسته های مردم منطقه استفاده از ظرفیت مرز است که جناب رییس جمهور صبح امروز به خوبی به آن اشاره کردند ما در خصوص پدیده کولبری و تبعاتی که این معضل برای مردم منطقه و سواستفاده از این مساله علیه نظام وجود دارد نگرانی جدی داریم.

نماینده مردم شهرستان های سقز وبانه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: خواسته مردم غیور منطقه بازگشایی معابر موقت مرزی است که یکی از آنها از سوی رییس جمهور صبح امروز در شهرستان سقز وعده داده شد.

کد خبر 35225

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha