حزب دمکرات کردستان هیئتی بە ریاست فواد حسین به بغداد اعزام می کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- عضو هیئت مذاکره کننده حزب دمکرات کردستان (پارتی) اعلام کرد: پس از عید قربان به صورت جدی گفتگوها و مذاکرات تشکیل دولت جدید در عراق میان احزاب و جریان های سیاسی آغاز می شود و این حزب هیئتی پنج نفره به بغداد اعزام می کند.

به گزارش کردپرس، ویان صبری رئیس فراکسیون حزب دمکرات کردستان در مجلس عراق و عضو هیئت مذاکره کننده در بغداد به رسانه های حزب متبوعش، اعلام کرد: اکثریت مذاکرات برای تشکیل دولت پس از عید قربان آغاز می شود. پس از خروج جریان صدر از عرصه سیاسی عراق هم اکنون حزب دمکرات بعنوان بزرگترین حزب در سطح اقلیم کردستان و عراق و همچنین بعنوان بزرگترین فراکسیون در مجلس نمایندگان پس از ائتلاف حاکمیت و چارچوب هماهنگی به شمار می آید.

وی درباره اعزام هیئت حزب دمکرات به بغداد آشکار ساخت که از سوی مسعود بارزانی رهبر حزب هیئتی پنج نفره به ریاست فواد حسین برای سفر به بغداد تشکیل شده اند.

صبری تاکید کرد: همانگونه که مسعود بارزانی اعلام کرد آنچه نزد حزب دمکرات مهم می باشد برنامه دولت براساس سە اصل شراکت، توازن و توافق است و مهم نیست که چه کسی نخست وزیر می شود و نخست وزیر وابسته به چه جریانی است، بلکه توافق براساس اصول مورد اشاره مهم است.

وی درباره موضوع ریاست جمهوری تصریح کرد که تا کنون نامزد حزب دمکرات برای این منصب ریبر احمد می باشد و در گفتگو با احزاب بر این امر تاکید می کنند.

کد خبر 35255

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha