التهاب‌ در خط تماس میان نیروهای کرد و ارتش‌ ترکیه

سرويس جهان- بر اساس گزارش مجله نظامی کافی اور دای، پرواز جنگنده ها و پهپادهای نظامی ترکیه در منطقه منبج به شدت افزایش یافته و نیروهای کرد خود را برای مقابله با حمله گسترده ترکیه و شورشیان آماده کرد‌ه‌اند.

به گزارش کردپرس، در روزهای اخیر تحرکات نظامی در شمال سوریه به دلیل تهدید ترکیه علیه نیروهای کرد سوریه افزایش یافته است. در این میان مجله نظامی کافی اور دای، در گزارشی میدانی از التهاب در جبهه شهر منبج در شمال سوریه خبر داده است.

بر اساس این گزارش، فرماندهان نیروهای دموکراتیک سوریه از حضور گسترده پهپادهای نظامی ترکیه در آسمان این شهر و مناطق اطراف آن خبر داده‌اند که هدف از آن جمع آوری اطلاعات نظامی و یا هدف قرار دادن فرماندهان نیروهای کرد است.

خبرنگار این مجله نظامی همچنین از حضور محسوس جنگنده‌های ترکیه در این منطقه خبر داده است. در این گزارش اشاره شده است که نیروی نظامی دموکراتیک سوریه، ارتش سوریه و نیروهای ترکیه و شورشیان در اطراف منبج آرایش نظامی به خود گرفته اند. همچنین حضور نیروهای روسی در این منطقه گزارش شده است.

فرماندهان نظامی نیروهای کرد عرب سوریه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه، از آمادگی کامل در برابر حمله احتمالی ترکیه خبر داده‌اند زیرا به گفته آنها، تهدیدهای ترکیه را جدی می گیرند.

نیروهای کرد سوریه استحکامات نظامی از جمله سنگر و جان پناه در اطراف منبج ایجاد کرده‌اند. فرماندهان کرد به این مجله گفته اند که کردها ها دیگر به آمریکا اطمینان ندارند زیرا واشنگتن در حملات قبلی ترکیه و علیرغم وعده دفاع از کردها آنها را در برابر ترکیه تنها گذاشت. آنها معتقدند در برابر حمله ترکیه چیزی برای از دست دادن ندارند. بنابراین، با تمام توان در مقابل حمله ترکیه خواهند ایستاد.

در این گزارش اشاره شده است که اوضاع فعلا نسبتاً آرام است اما آرایش نظامی نیروهای طرفین، گشت های هوایی ترکیه، ایجاد استحکامات و تحرک تک تیرانداز های ترکیه نشان می دهد که فضای موجود نشانه آرامش قبل از طوفان است.

این مجله با اشاره به اظهارات اخیر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه مبنی بر لزوم حمله به کردها در منزل و تل رفعت، از احتمال قریب الوقوع حمله نظامی ترکیه به این منطقه خبر داده است.

کد خبر 35270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha