گزارش کامل اقدامات معاونت زنان و خانواده رییس جمهوری در سفر به کردستان

همزمان با بیست و هفتمین سفر استانی رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت به استان کردستان،معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به سنندج دیار فرهنگ و هنر، مهد عرفان، شهر خلاق موسیقی و پایتخت طلای سرخ ایران آمد و با اقشار مختلف زنان دیدار کر

به گزارش کرد پرس، انیسه خزعلی در جریان سفر به کردستان، گفت: آسیب‌شناسی گسترده‌ای در دولت سیزدهم در مورد زنان سرپرست خانوار صورت گرفته و موانع جذب اعتبار برای اشتغال این قشر در حال برطرف شدن است.

وی ادامه داد: شعار دولت سیزدهم کمک از اعتبار و توان مردم برای خودشان است و در اشتغالزایی برای زنان سرپرست خانوار هم باید از نیروهای جهادی و مردمی بهره‌گرفته شود.

خزعلی بیان کرد: یکی از مواردی که در ستاد ملی زنان و خانواده تصویب شده است صندوق ضمانت زنان سرپرست خانوار بود که این قشر بدون ضامن می‌توانند وام دریافت کنند.
نهایی شدن تدوین برنامه جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار

وی از نهایی شدن تدوین برنامه جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار خبر داد و گفت: امید است تا پایان برنامه هفتم هیچ زن سرپرست خانواری را در جامعه نداشته باشیم که توانایی تامین معیشت خود را نداشته باشد.

وی از تکمیل پروژه مسکن زنان سرپرست خانوار دارای ۲ فرزند معلول در کردستان خبر داد و گفت برای دختران بازمانده از تحصیل نیز اعتباراتی در نظر گرفته شده است.

معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: پیگیر این هستیم که زنان سرپرست خانوار همگی تحت پوشش بیمه قرار گیرند و مراحلی از کار هم پیش رفته است.

خزعلی در پاسخ به مطالبه بانوان سرپرست خانوار برای پوشش بیمه‌ای گفت: این موضوع یکی از دغدغه های ما است لذا به دنبال این هستیم که راهکاری برای این مسئله پیدا کنیم اما شرایط اقتصادی و بودجه دولت فعلا این اجازه را به ما نداده است.

اختصاص ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به زنان کردستانی در بخش کشاورزی

معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده به مزایای راه اندازی کسب و کارهای خانواده محور گریزی زد و گفت: مبلغ ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به زنان کردستانی در بخش کشاورزی اختصاص یافته است.

اختصاص ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل بازارچه صنایع دستی زنان کارآفرین در کردستان

دکتر خزعلی با تاکید بر حمایت از تولیدکنندگان فروش محصولات به صورت دائمی در بازار افزود: مبلغی بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل بازارچه صنایع دستی زنان کارآفرین در استان تخصیص یافته است.

وی ساخت و راه اندازی خانه امن در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی برای زنان و دختران آسیب دیده و در معرض آسیب در کردستان را
ضروری اعلام کرد و گفت: این مهم به سرعت پیگیری و در دستور کار قرار می‌گیرد.
الزام تکمیل پارک بانوان سنندج

معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده در ادامه اختصاص ۵ میلیون تومان برای تکمیل پارک بانوان در سنندج، اختصاص بودجه تکمیل پروژه زنان سرپرست خانوار با اولویت فرزند معلول، اختصاص تسهیلات ویژه به زنان کارآفرین، حمایت از کسب و کارهای خرد و دانش‌بنیان را از جمله مصوبات سفر هیات دولت به کردستان اعلام کرد.

دکتر خزعلی در ادامه آموزش مهارت‌های زندگی، رعایت حقوق زنان ، تشکیل گروه‌های مشاوره و راه‌اندازی کلینیک حقوقی را از جمله برنامه‌‌های کلیدی در راستای اشاعه مودت و رحمت میان زوجین و کاهش طلاق برشمرد و گفت: کردستان مهد زنان توانمند و مادران فرهیخته است لذا امیدواریم بانوان در پست‌های مدیریتی و در عرصه های علمی، آموزشی و پژوهشی خوش بدرخشند و جایگاه خود را با نقش آفرینی مطلوب حفظ کنند.

بازدید از طرح اشتغالزایی گروهای خودیار زنان در روستای نوره


معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه مسیر سفر به کردستان از
طرح اشتغالزایی گروهای خودیار زنان
با هدف توانمندسازی و بهبود معیشت زنان،جوانان و خانواده آسیب‌پذیر و مدد جویان در روستای نوره از توابع شهرستان سنندج بازدید کرد.

خزعلی ضمن بررسی نتایج اجرای برنامه تامین مالی خرد با رویکرد بانکداری پیوندی
مصوبه کارگروه پنجره واحد کسب و کار خرد نهاد ریاست جمهوری که با هدف توانمندسازی و بهبود معیشت زنان، جوانان و خانواده آسیب‌پذیر و مدد جویان و تسهیل دسترسی به منابع مالی بدون ضامن اجرا شده است، نحوه اجرا و موفقیت این طرح را مورد ارزیابی قرار داد‌.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در دیدار صمیمی با فعالین توانمند در گروه‌های خودیار زنان این روستا، اظهار کرد: در این سفر استانی اعتبارات خوبی جهت پوشش دهی اشتغالزایی خانواد‌ه‌های سرپرست خانوار در حوزه صنایع دستی و کشاورزی تحت حمایت طرح مذکور اختصاص یافته است.

خزعلی در پاسخ به مطالبات زنان گروه‌های خودیار گفت: از پتانسیل زنان توانمند در حوزه کشاورزی، صنایع تبدیلی و کشاورزی حمایت و استقبال می‌کنیم و پیگیر مطالبات و خواسته‌های آنان هستیم.

وی با بیان اینکه فعالیت زنان در مسیرتولید و خودکفایی با عزت نفس منجر به گام‌های مثبتی در حوزه اشتغال این قشر خواهدشد، افزود: امید است زمینه صادرات صنایع دستی و محصولات کشاورزی در راستای اشتغالزایی زنان روستایی استان فراهم شود و این چرخ تولیدی با دستان توانمند زنان کرد به چرخش دراید.

تخصیص ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات به زنان کارآفرین

این مقام مسئول از اختصاص ۱۰ فقره وام ۱۰ میلیون تومانی به زنان کارآفرین روستایی عضو صندوق خرد زنان روستای نوره به همت بانک مهر ایران خبر داد و گفت: به نسبت نیاز و طرح‌های ارائه شده این مبلغ به واجدین شرایط تعلق ‌می‌گیرد.

در این بازدید اعضای گروه‌های خودیار زنان و فعالین این عرصه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت گروه خود، مشکلات و مطالبات خود را بیان کردند و تعدادی از کسب و کارهای اعضای گروه یاد شده مورد بازدید قرار گرفت.
طبق اظهارات مدیر عامل موسسه تاک،
طرح تامین مالی خرد از جمله برنامه های مهم و اثرگذار وزارت کار در راستای ایجاد و ﺗﻮﺳـﻌﻪ اﺷﺘﻐﺎل در روستاهای محروم است، در این طرح، برای روﺳﺘﺎﯾﯿﺎن ﮐﻢ درآﻣﺪ و آﺳﯿﺐﭘﺬﯾﺮ که امکان دﺳﺘﺮﺳﯽ ﺑﻪ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺑﺎﻧﮑﯽ را ﻧﺪارﻧﺪ، شرایط دریافت وام و ﺗﺴﻬﯿﻼت ﺑﺎﻧﮑﯽ ﺑﺪون وﺛﯿﻘﻪ و ﺿﺎﻣﻦ فراهم شده و در سال ۶۶ با هدف فعالیت زنان توانمند روستایی در استان کردستان اجرا شده است.

مصطفوی اعلام کرد: در قالب برنامه تامین مالی خرد با حمایت سازمان بهزیستی و بانک کشاورزی و با عاملیت اجرایی موسسه تاک، در استان کردستان ۹۲۳ گروه خودیار با ۱۴ هزار نفر عضو تشکیل، توانمند و بانک پذیر شده اند که ۹۱ درصد اعضاء از زنان روستایی هستند.

وی تصریح کرد: این گروه‌ها مبلغ ۶۶ میلیارد تومان تسهیلات بانکی بدون وثیقه و ضامن دریافت و کسب و کارهای خرد را در روستای خود ایجاد کرده یا توسعه داده اند.
به گفته مصطفوی از این گروه‌های خودیار سه گروه آن در روستای نوره حضور دارند که امروز مورد بازدید دکتر خزعلی معاون محترم زنان و خانواده رییس جمهور قرار گرفت.

اختصاص ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز هنرستان‌ هنرهای زیبا در کردستان

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده از اختصاص ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز هنرستان های استان کردستان در سال جاری خبر داده و گفت: به زودی توزیع این اعتبار، بین هنرستان‌های استان آغاز خواهد شد.

دکتر خزعلی ضمن بازدید از بخش های مختلف هنرستان دخترانه هنرهای زیبای شهر سنندج، وضعیت آموزشی و محوطه بیرونی هنرستان را مورد بررسی و بازبینی قرار داد و از نزدیک با مسائل و مشکلات و همچنین ظرفیت ها و توانمندی های آموزشی و هنری این هنرستان آشنا شد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه دختران و جوانان آینده سازان کشور هستند خطاب به هنرجویان این هنرستان تصریح کرد: سرنوشت کشور در دستان شماست، امید و دلگرمی شما به دولت و بالعکس موجب توسعه کشور و پیشرفت علمی خواهد شد.
دکتر خزعلی با بیان اینکه دولت و مردم با پشتکار و همت یکدیگر باید وضعیت بهتری را در انتظار خود ببینند و روزهای روشنتری را خلق کنند، افزود: همه دست به دست هم باید در خصوص اصلاح مشکلات اقتصادی بکوشیم.

وی تصریح کرد: استعدادهای درخشانی در این هنرستان وجود دارد، لازم است به صورت جدی به ظرفیت ها و توانمندی های آنها اهمیت داده شود.

طبق گفته مدیر این مرکز آموزشی، هنرستان هنرهای زیبای سنندج دارای پنج رشته هنری، گرافیک، سینما، نمایش، انیمیشن و موسیقی با داشتن 244 هنرجو است، هنرجویان رشته موسیقی اُرکست بانوان و همچنین رسته نمایش و یار رشته های این هنرستان تاکنون موفقیت های هنری زیادی در مسابقات و جشنواره مختلف استانی کسب نموده اند.
در این بازدید هنرجویان رشته موسیقی با اجرای قطعه هنری توسط توانمندی های شایان توجه خویش را نشان دادند و هرکدام به بیان مطالبات و نظرات خود از مسئولین ارشد کشوری پرداختند.‍

دیدار معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با خانواده شهید فتحی‌زاده

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در فرایند سفر به کردستان به دیدار خانواده شهید سعدالدین فتحی زاده رفت.
دکتر خزعلی در این دیدار با بیان اینکه دلاورمردی‌های مردم کردستان در دفاع از کشور هیچگاه فراموش نمی‌شود، افزود: حماسه و ایثار رزمندگان و یاد و خاطره شهیدان به عنوان یک ارزش و سند افتخار ملت بزرگ ایران در تاریخ ماندگار می‌شود.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به صبر و استقامت مادران و همسران شهدا افزود: بانوان جامعه هم می‌توانند با الگو گیری از این مادران نمونه و همسران بلند مرتبه در تربیت نسل آینده کشور تلاش کنند.
دکتر خزعلی
با اشاره به جانفشانی شهدا و ایثارگران در مسیر مبارزه با دشمنان این مرزبوم گفت: بی تردید نقش تربیتی و حمایتی همسران شهید در شکوفا شدن نهال انقلاب بسیار مهم بوده است.

وی با اشاره به مجاهدت‌های خانواده شهدا در دوران جنگ و استقامت در برابر دشمن خاطرنشان کرد: بی شک مادران و همسران شهدا به خاطر صبر خود در ثواب و اجر شهدا شریک هستند.

گفتنی است؛ شهید فتحی‌ زاده در جبهه جنگ توسط حمله ضد انقلاب در سال ۱۳۶۶ در پاسگاه قره‌قول به درجه رفیع شهادت نائل آمد.بازدید معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده از کلینیک تشخیص و درمان ناباروری سنندج به درخواست مردمی

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه سه میلیون و ۵۰۰ نفر زوج نابارور در کشور تحت حمایت‌های پزشکی در زمینه ناباروری هستند، اظهار امیدواری کرد با پیوستن مراکز خصوصی درمان ناباروری با مراکز دولتی همه زوجین در تمامی نقاط کشور تحت پوشش خدمات ناباروری قرارگیرند.

وی با اشاره به عملکرد مطلوب پرسنل این مرکز، تلاش در راستای حمایت از زوجین نابارور جهت کاهش طلاق و آسیب‌های اجتماعی را ضرورت برشمرد و خطاب به پرسنل این مرکز گفت: اقدامات جهادی و بسیار مقدس شما قابل تحسین است.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده از افزایش میزان ناباروری در سال‌های اخیر در کشور خبر داد و گفت: ارتقاء مراکز ناباروری جهت حفط زندگی‌ زوجین و دیدن لحظه شیرین تولد مدنظر ماست.

خزعلی کمک به افزایش موالید را با توجه به جوانی جمعیت امری ضروری بیان کرد و اظهار داشت: اقدامات درمانی ناباروری و خدمات ایمن به زوجین نابارور در مراکز دولتی یکی از خواسته‌های به‌حق مسئولین است.

وی در ادامه به تلاش برای ایجاد ساختار و بستر مناسب جهت درمان زوج‌های نابارور و نیاز آنها به خدمات درمانی باروری و فرزندآوری تاکید کرد.

طبق اظهارات مسئولین دانشگاه علوم پزشکی کردستان این مرکز با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین و جدیدترین تکنیک‌ها و دستگاه‌های به روز دنیا آماده خدمات تشخیص و درمان ناباروری از مراحل اولیه تا مراحل پیشرفته به همه مراجعه کنندگان داخلی و خارجی است.

مرکز ناباروی بیمارستان بعثت سنندج تنها مرکز دولتی در استان است که در سال 92 راه‌اندازی شد و تاکنون ۵ هزار و ۲۲ پرونده مربوط به مراجعه زوجین نابارور جهت فرایند درمان ثبت شده است که از این تعداد تا پایان سال گذشته ۴۰۰ مورد منجر به بارداری مثبت شده است.

از زمان تاسیس این مرکز تاکنون یک هزار و ۱۴۵ زوج‌ از طریق لقاح مصنوعی صاحب فرزند شده‌اند.

از سال گذشته تاکنون ۳ هزار و ۸۶۰ پرونده مربوط به زوجین نابارور در این مرکز ارزیابی و وارد پروسه درمان شده است.

مرکز کنترل و درمان ناباروری در بیمارستان پزشکی بعثت سنندج از مراکز معتبر علمی در درمان ناباروری در غرب کشور است و زوج‌های نابارور از کشورهای همجوار جهت مداوا به این مرکز مراجعه و خدمات درمانی دریافت می‌کردند که این امر یکی از پتانسیل‌های اصلی استان در مبحث توسعه توریسم درمانی است.

در این مرکز متخصصین زنان و زایمان، ناباروری، جنین‌شناسی، ارولوژی و فلوشیپ، متخصص اورولوژی، کارشناسان مامایی، پرستاری، آزمایشگاه و بیهوشی،
اقدامات درمانی ناباروری و خدمات ایمن به زوجین نابارور ارائه می‌دهند.

بازدید معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از پارک علم و فناوری کردستان

وی در روند این بازدید در نشستی صمیمانه با مدیران و نمایندگان شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور، مجموعه برنامه‌های دولت را در حمایت از ایده‌های فناورانه و نوآورانه و تعامل با بخش خصوصی به منظور توسعه پایدار و اشتغال‌آفرینی با تکیه بر حضور پررنگ بانوان کارآفرین را تشریح نمود.

این مقام مسئول ضمن گفتگو با بانوان مستقر در پارک که مدیریت شرکت‌های دانش بنیان در بستر کارآفرینی را برعهده دارند فعالیت‌های این شرکت‌ها را بسیار ارزشمند و شایان توجه و حرکتی مهم در روند توسعه استفاده از فعالیت‌های دانش بنیان عنوان کرد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهور در ادامه افزود: این معاونت تمام تلاش خود را در راستای تسهیل‌گری برای بانوان کارآفرین، رفع مشکلات بیمه، تسهیل در اخذ مجوز و سایر مشکلات به کار خواهد گرفت.

دکتر خزعلی با بیان این مطلب که بازدید از واحدهای فناور و دانش‌بنیان با مدیر عاملی بانوان به درخواست خود ایشان انجام شده است، ادامه داد: در این بازدید شاهد کارآفرینی، نوآوری و خلاقیت بانوان در حوزه مدیریت شرکت‌های دانش‌بنیان بودیم و نوید این را می‌دهد که بانوان در آینده کشور نقش پررنگ‌تری ایفا نمایند.

دکتر خزعلی تصریح کرد : شرکت‌های دانش بنیان تحت مدیریت بانوان مستقر در این بازدید در زمینه‌های اشتغال‌زایی با به کارگیری استعدادهای درخشان و نیروهای فناور فعالیت‌های شایان توجهی داشته‌اند.

در این دیدار، دکتر قادرزاده رییس پارک علم و فناوری کردستان، گفت: سال گذشته شرکت‌های فناور، بیش از 550 میلیارد ریال درآمد کسب کردند که در این میان نقش این واحدهای فناور بسیار چشمگیر بوده است.

حامد قادرزاده با بیان اینکه 25 واحد پارکی داریم که به مرحله تجاری سازی رسیده‌اند، افزود: هم اکنون 37 شرکت دانش‌بنیان در استان فعالیت دارند که پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال جاری این تعداد به 70 مورد برسد.وی با اشاره به شعار سال نیز تصریح کرد: در سال "تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین" تمامی سعی خود را برای رفع مشکلات تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین به خصوص برای بانوان کارآفرین و شاغل در پارک علم و فناوری کردستان به‌کار خواهیم بست.

بانوان کارآفرین و مدیران عامل واحدهای فناور و دانش‌بنیان نیز در این دیدار، مشکلات و دغدغه‌های خود را در زمینه سرمایه‌گذاری، کمبود فضای استقرار، مشکلات مالیاتی و تسهیلاتی با معاون رئیس جمهور در میان گذاشتند تا زمینه رفع مشکلات این حوزه فراهم شود.

در این دیدار مدیران عامل خانم به بیان فعالیت‌ها، دستاوردها و دغدغه‌های خود از جمله تسهیل فضای کسب‌و کار، رفع مشکل بروکراسی اداری، حمایت بیشتر از بانوان کارآفرین و توجه به رفع موانع تولید پرداختند.

بازدید معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده از شركت دانش بنيان روماک گستر غرب

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده از شركت دانش بنيان روماک گستر غرب در شهرک صنعتی شماره یک سنندج با خط تولید سموم گیاهی دانش بنیان، پایه سموم شیمیایی برای اولین بار در کشور بازدید نمود.


خزعلی با حضور در این کارخانه ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این کارگاه خط تولید با مدیر عامل این شرکت دانش بنیان به بحث و تبادل نظر در خصوص رفع موانع و تسهیل فرایندهای این مرکز پرداخت و در راستای حل مشکلات آن حمایت خود را اعلام کرد.

مدیر عامل شرکت روماك گستر غرب اظهار کرد: این شرکت درسال 1392 در شهرک صنعتی شماره یک سنندج تاسیس و تاکنون برای ۲۷ نفر شغل ایجاد شده است.

حسامی خاطر نشان کرد: در سال 1395 موفق به اخذ تاییدیه دانش بنیان از معاونت علمی و فناوري ریاست جمهوري شد.
وی افزود: پس از انجام کارهای تحقیقاتی گسترده در زمینه استفاده از مواد طبیعی جهت پیشگیري و کنترل بیماری‌هاي محصولات کشاورزي، فعالیت شرکت با ورود به عرصه تولید سموم ارگانیک با نام قارچ کش طبیعی به عنوان جایگزین سموم شیمیایی آغاز شد.
حسامی تصریح کرد: این محصول در نمایشگاه ها و جشنواره هاي مختلف بین المللی کسب مقام نموده و حائز اهمیت شناخته شده است.
وی گفت: درحال حاضر این شرکت در زمینه تولید انواع سموم ارگانیک و ضدعفونی کننده هاي ارگانیک فعالیت می نماید و افتخاراتی در زمینه ثبت اختراع کسب نموده است.

کد خبر 35271

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha