مدرک پردیس دانشگاه ارومیه هم در لیست عدم تایید وزارت علوم عراق

سرویس آذربایجان غربی- مدرک پردیس بین المللی دانشگاه ارومیه هم در لیست جدید دانشگاه‌هایی قرار گرفته که مورد تأیید وزارت علوم دولت عراق نیست. اکنون رئیس این واحد دانشگاهی در ارومیه می گوید: دانشجویان عراقی دانشگاه ارومیه نگران نباشند و مدرک دانشجویان فعلی مورد تایید است.

به گزارش کردپرس از دانشگاه ارومیه، جواد اسحاقی راد با بیان اینکه در پی اعلام لیست جدید دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت علوم دولت عراق و حذف نام چندین دانشگاه معتبر ایرانی از جمله دانشگاه ارومیه از این لیست، افزود: با وجود خارج شدن دانشگاه ارومیه از این لیست، دانشجویان عراقی که قبلاً در این دانشگاه ثبت نام کرده و در حال تحصیل هستند، می‌توانند همچنان به تحصیل خود ادامه دهند و جای هیچ گونه نگرانی برای این عزیزان نیست و بر اساس مصوبات وزارت علوم عراق مدارک دانشجویان فعلی دانشگاه ارومیه مورد تأیید است.

او ادامه داد: ما نیز در حال رایزنی با مقامات عراقی و همچنین ارسال برخی مدارک و مستندات به سفارت عراق در ایران هستیم تا این مساله را هر چه سریع‌تر رفع نموده و همانند سابق متقاضیان تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه ارومیه را پذیرش کنیم.

رئیس پردیس بین المللی دانشگاه ارومیه با اشاره به توسعه دیپلماسی علمی و تحصیل ۱۳۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه ارومیه، بیان کرد: با توجه به تأسیس اداره کنسولی دانشجویی در دانشگاه ارومیه و راه اندازی سامانه جذب دانشجویان خارجی و تقویت ساختار اداری و پشتیبانی پردیس بین الملل، این دانشگاه در جذب دانشجویان خارجی به ویژه دانشجویان کشورهای همسایه، جدی تر از قبل به روند خود ادامه خواهد داد.

گفتنی است؛ چندی پیش عدم اعتبار مدارک ۲۷ دانشگاه ایران از نظر وزارت علوم دولت عراق خبر ساز شده بود.

ازجمله دانشگاه‌هایی که به موجب این خبر، مدارک آنها از نظر عراق اعتبار ندارند، تمام شعبات دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه بوعلی سینا، دانشگاه خواجه ‌نصیرالدین طوسی، دانشگاه الزهرا، دانشگاه رازی، دانشگاه ارومیه، جامعة ‌المصطفی، دانشگاه اصفهان، دانشگاه خوارزمی، دانشگاه نفت، دانشگاه شهید باهنر و دانشگاه ادیان و مذاهب و ... هستند.

کد خبر 35349

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha