شورای مدنی تل رفعت حملات و تهدیدهای دولت ترکیه را محکوم کرد

سرویس سوریه- شورای مدنی منطقه تل رفعت تهدیدات رژیم ترکیه در تل رفعت را محکوم کرد و اعلام کرد که متجاوزان از بحران بین المللی برای دستیابی به اهداف خود در خاک سوریه و تغییر جمعیت آن استفاده می کنند.

به گزارش کُردپرس، صبح امروز شورای مدنی تل رفعت در مقابل ساختمان این شورا تجمع اعتراضی برگزار کرد. در این تجمع که اعضای شورا و شهروندان تل رفعت و آوارگان عفرین حضور داشتند، بیانیه‌ای اعتراضی قرائت شد.

در این بیانیه آمده است: دولت ترکیه با نزدیک شدن به انتخابات و برای فرار از بحران های داخلی، تهدید بر مداخله نظامی دیگر در سوریه را افزایش داده و می‌خواهد بار دیگر تمامی قوانین و مقررات بین المللی را زیر پا بگذارد.

در ادامه بیانیه آمده است: دولت اشغالگر ترکیه از هر فرصت و بحران بین المللی برای اجرای پروژه های توسعه طلبی و نژادپرستانه‌ی خود در شمال سوریه استفاده می کند. هدف از حملات نظامی تخلیه منطقه از ساکنان آن و اسکان مجدد آوارگان برای ایجاد تغییرات جمعیتی است، مانند آنچه در عفرین، گری‌سپی و سریکانی روی داد.

در این بیانیه آمده است، دولت اشغالگر ترکیه همواره تلاش می کند تا حقوق مشروع مردم کُرد و دستاوردهای آنها را سرکوب کند تا به برنامه های اشغالگرانه‌ی خود برسد.

در بیانیه این مجمع آمده است: «ما ساکنان عفرین و تل رفعت سکوت کشورهای ضامن آتش بس را محکوم می‌کنیم که راه را برای اجرای نقشه‌های اشغالگرانه‌ی ترکیه باز می‌کنند.

در پایان این بیانیه شورای مدنی و ساکنان تل رفعت اعلام کردند که برای امنیت و ثبات در منطقه به وظایف خود در دفاع از سرزمینشان عمل می‌کنند تا مردم با عزت و آزادی زندگی کنند.

کد خبر 35360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha