کشف مزرعه بیت کوین  و هشدار صرفه جویی  مصرف برق در آذربایجان غربی

سرویس آذربایجان غربی- طبق پیش‌بینی هواشناسی، چهار روز آینده، گرم‌ترین روزهای سال در آذربایجان غربی به شمار می رود و شرکت توزیع نیروی برق استان به منظور کمک به تأمین برق، خواستار کاهش مصرف و صرفه جویی شده است. از سویی دیگر در ارومیه یک مزرعه استخراج ارز دیجیتال متصل به شبکه برق شهری کشف شد.

فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی از کشف مزرعه استخراج ارز دیجیتال به ارزش بیش از ١٥ میلیارد ریال در شهرستان ارومیه، خبر داد و به کردپرس گفت: در پی اخبار واصله مبنی بر اینکه فردی در سطح شهرستان "ارومیه" اقدام به ایجاد مزرعه استخراج ارز دیجیتال کرده است، موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی انتظامی استان قرار گرفت.

سردار رحیم جهانبخش در تشریح جزئیات این خبر افزود: با اشراف اطلاعاتی و با بررسی های تخصصی و هماهنگی های قضائی، در بازرسی از محل ١٦ دستگاه ماینر به صورت فعال و متصل به شبکه برق شهری مشاهده و کشف شد.

فرمانده انتظامی استان در ادامه با اشاره به اینکه برابر اعلام نظر کارشناسان مربوطه، ارزش دستگاه های کشف شده حدود ١٥ میلیارد و ٢٠٠ میلیون ریال برآورد شده است، اظهار داشت: در این خصوص یک متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سردار جهانبخش در پايان با بيان اینکه یکی از ماموریت های ذاتی پلیس، مبارزه با مفاسد اقتصادی خصوصا قاچاق کالا و ارز است، تاکید کرد: با قاطعیت با هرگونه قانون شکنی و اخلال در نظم اقتصادی برخورد قانونی به عمل خواهد آمد و پلیس این اجازه را نخواهد داد تا قاچاقچیان برای رسیدن به اهداف و مطامع خود امنیت اقتصادی را خدشه دار کنند.

آغاز روزهای گرم سال و هشدار صرفه جویی در مصرف برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه از ابتدای تابستان امسال، شرایط شبکه برق در استان پایدار بوده، گفت: همراهی مشترکان طی چهار روز آینده برای گذر از روزهای گرم سال و صرفه جویی در مصرف برق بسیار ضروری است.

طاهر کیامهر در جمع خبرنگاران افزود: مشترکان خانگی می‌توانند تنها با به کار بستن چند راهکار ساده از بروز خاموشی احتمالی جلوگیری کنند که از جمله آنها می‌توان به تنظیم درجه کولرهای گازی روی ۲۵ درجه و استفاده از دور کند، بهره مندی از نور طبیعی روز و خاموش کردن لامپ‌های اضافی اشاره کرد.

وی افزود: استفاده نکردن از وسایل برقی پرمصرف مانند اتو، بخارشور، لباسشویی، آبمیوه گیری و ظرفشویی در ساعات اوج مصرف نیز از مهمترین راهکارها برای تامین برق همه مشترکان و پایدار ماندن شبکه برق است.

کد خبر 35373

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha