ارتقای ایمنی محور ارومیه- مهاباد با کمک بخش خصوصی/خبری از اعتبارات ملی نیست!

سرویس آذربایجان غربی- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: نمی توان از اعتبارات ملی برای ساخت زیرگذر یا دوربرگردان در مسیر پرتردد ارومیه – مهاباد استفاده کرد و اعتبارات استانی نیز کفاف اجرا نمی دهد، لذا باید از ظرفیت شرکت های خصوصی یا دانشگاه های این مسیر استفاده کرد.

به گزارش کردپرس، از ایرنا؛ یاسر رهبردین در جلسه کمیسیون ایمنی راه های آذربایجان غربی افزود: در این خصوص، بخش زیادی از ترددها مربوط به کارخانه های واقع در مسیر ارومیه – مهاباد است که برخی از آنها نیز اقدام به ایجاد فروشگاه برای فروش محصولات خود کرده اند و باید در بهسازی و ارتقای ایمنی مسیر همکاری لازم را داشته باشند.

او اضافه کرد: در این خصوص می توان از ظرفیت کارخانه هایی نظیر مارال صنعت، پگاه و آرد فردوس نیز استفاده کرد که در این زمینه شرکت مارال صنعت هم اعلام آمادگی کرده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه نمی توان از اعتبارات ملی برای ساخت زیرگذر یا دوربرگردان استفاده کرد و اعتبارات استانی نیز کفاف اجرای این تعداد دوربرگردان را نمی دهد، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت شرکت های خصوصی یا نهادهایی نظیر دانشگاه ارومیه و دانشگاه های اطراف مسیر جاده سرو می تواند در تسریع این اقدام موثر باشد.

رهبردین ادامه داد: با احداث یک زیرگذر و ۲ دوربرگردان ایمن، می توان همه دوربرگردان های ناایمن که عامل مهم تصادف ها در ابتدای جاده ارومیهمهاباد است را جمع آوری کرده و از بروز صدها تصادف دیگر نیز در طول سال کم کرد.

او حذف نقاط حادثه خیز را از اولویت های استان برشمرد و افزود: اعتبارات خوبی در سال مالی آتی برای این امر پیش بینی شده است که امیدواریم با استفاده بهینه از آنها، روند اصلاح این نقاط را به صورت حداکثری تسریع ببخشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی هم در این جلسه با اشاره به نیاز ۱۸ هزار میلیارد ریالی نگهداری راه های استان در سال جاری اظهار کرد: ۳۵ نقطه پرحادثه در استان شناسایی شده است که از این تعداد ۱۳ نقطه حذف شده و اصلاح ۱۲ نقطه نیز در دست اجراست.

پیمان آرامون اضافه کرد: همچنین مطالعات مربوط به ۱۰ نقطه به اتمام رسیده و اجرای آن نیازمند اختصاص اعتبار لازم است.

سرپرست فرماندهی پلیس راه آذربایجان غربی هم در این جلسه گفت: مجموع تصادفات فوتی، جرحی و مجروحان تصادفات جاده ای طی بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۳، ۵ و یک درصد کاهش داشته ولی کل تصادفات ۲ درصد بیشتر شده است.

سرهنگ رضا پناهی مقدم افزود: سهم شهرستان ارومیه از مجموع تصادفات آذربایجان غربی ۴۵ درصد است که رقم قابل توجهی به شمار می رود و نشان می دهد که باید به مسیرهای این شهرستان توجه ویژه ای صورت گیرد.

کد خبر 35376

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha