90 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان کردستانی خریداری شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: تا کنون بیش از 90 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

به گزارش کرد پرس، پیمان اسکندری با یان اینکه 594 هکتار از اراضی کشاورزی در استان کردستان در سال زراعی جاری زیر کشت گندم رفته است، گفت: کردستان قطب تولید گندم دیم در کشور است و 562 هزار هکتار از اراضی زیرکشت گندم در کردستان دیم و 32 هزار هکتار آبی است.

وی به آغاز برداشت گندم در استان از اول تیرماه جاری به علت افزایش دمای هوا گریزی زد و افزود: فصل برداشت گندم در استان کردستان هر ساله از دهم تیرماه آغاز می‌شد اما امسال 10 روز جلو افتاد و از یکم تیرماه شروع شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار کرد: پیش‌بینی ما تولید و برداشت 813 هزار تن گندم بوده که تا کنون بیش از 90 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان خریداری شده است.

اسکندری با بیان اینکه براساس پیش‌بینی‌های انجام گرفته 620 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان خریداری می‌شود، ادامه داد: امسال 83 مرکز برای خرید گندم از کشاورزان فعال که 61 مرکز از این تعداد مربوط به تعاونی روستایی است.

وی یادآور شد: یک هزار و 400 دستگاه کمباین و 175 دستگاه دروگر در زمینه برداشت غلات در سطح استان فعال هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد: به منظور تشویق و ترغیب کشاورزان افرادی که محصولات خود را به مراکز خرید تحویل دهند هزار تومان پاداش دریافت می‌کنند.

کد خبر 35377

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha