43 فرصت سرمایه گذاری در کردستان شناسایی و تدوین شده است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان گفت: طی چند سال گذشته ۴۳ مورد فرصت سرمایه گذاری در استان شناسایی و تدوین و در سامانه مرکز خدمات سرمایه گذاری بارگذاری شده است.

به گزارش کرد پرس، محمد مشیرپناهی گفت: به دلیل تغییرات ایجاد شده در بخش های مختلف به ویژه اقتصادی، بی شک این فرصت‌ها هم نیاز به بروزرسانی دارند و این مهم هم مستلزم اختصاص اعتبار است.

وی با اشاره به اینکه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری کانون مراجعه سرمایه گذاران و پل ارتباطی بین بخش خصوصی و دولت است، افزود: در گذشته زمان زیادی صرف صدور مجوز سرمایه گذاری می شد که به منظور کاهش این زمان پنجره واحد سرمایه گذاری ایجاد شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان اظهار کرد: پنجره واحد سرمایه گذاری علاوه بر نقاط قوتی که دارد دارای ضعف هایی هم هست که در راستای رفع این نقاط ضعف طرح درگاه ملی صدور مجوزهای سرمایه گذاری به اجرا درآمده است.

مشیرپناهی ادامه داد: در این طرح شرایط صدور، زمان و هزینه لازم برای سرمایه گذاری مشخص شده و به همه دستگاه های اجرایی تکلیف شده در این سامانه ثبت نام کنند.

وی یادآور شد: هر دستگاهی باید ظرفت مدت تعیین شده به استعلامات پاسخ دهد و اگر اداره ای به این وظیفه عمل نکند به طور خودکار سیستم آن را تایید کرده و صدور مجوز سرمایه گذاری وارد مرحله بعد می شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان بیان کرد: علاوه بر موارد مذکور می طلبد دستگاه‌های اجرایی استان هم فرصت های سرمایه گذاری حوزه خود را به ما معرفی کنند تا مجوزهای بی نامی برای آنها صادر کنیم.

مشیرپناهی گفت: با وجود این مجوزها هر سرمایه گذاری که مراجعه کند مجوز آماده ای به او تحویل داده می شود و اینگونه سرمایه گذاری با سرعت بیشتری انجام خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه استاندار کردستان بر اجرای صدور این مجوزهای بی نام تاکید کرده است، افزود: این اقدام هم قابل رصد و هم پیگیری است و دغدغه طولانی شدن زمان صدور مجوزها هم با این طرح برطرف می شود.

کد خبر 35378

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha