تجلیل از ۵۲ نفر بهره بردار و کشاورز نمونه ایلام

سرویس ایلام - طی آیینی از ۵۲ برگزیده و تولیدکننده برتر ملی و استانی بخش کشاورزی و منابع طبیعی استان ایلام تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، ۶ نفر از این افراد تجلیل شده تولیدکننده نمونه کشوری،۳ نفر شایسته تقدیر ملی (رتبه دوم) و ۴۳ نفر دیگر نیز جزو بهره‌برداران و تولیدکنندگان برتر استان در حوزه زراعی، پرورش دام و طیور، شیلات و صنایع وابسته هستند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ایلام در این آیین، به اهمیت کشاورزی در طول تاریخ و دین اسلام اشاره کرد و گفت: در دهه های قبل و پیش از پیروزی انقلاب به دلیل مدیریت نادرست و نبود برنامه مشخص برای افزایش بهره‌وری، میزان تولید محصولات زراعی این منطقه از حد مشخصی فراتر نرفته بود که امروز به برکت انقلاب اسلامی اقدامات و سرمایه گذاری های خوبی صورت گرفته است.

وی گفت: در شرایط کنونی و با وجود تحریم ها با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر توانایی تولید ۴ برابر نیاز کشور خوشبختانه این مهم در استان وقوع پیوسته است.

وی ادامه داد: تولید محصولات کشاورزی ایلام و همچنین تولیدات گوشت قرمز، مرغ و ماهی در مقایسه با پیش از انقلاب اسلامی ۴ برابر افزایش یافته و می‌توان ایلام را با این میزان تولید یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور دانست.

عموزاده گفت: افزایش سرمایه گذار، افزایش بهره وری و تکمیل ذخیره تولید ۳ عامل مهم افزایش سرمایه گذاری بخش کشاورزی هستند.

به گزارش کردپرس، استان ایلام موفقیت به کسب شش نمونه ملی و سه نفر شایسته تقدیر در سطح ملی ( رتبه دوم) در سال ۱۴۰۰ به شرح زیر شد:

محمود رهداری (بهره بردار نمونه ملی سیستم آبیاری بارانی (کلاسیک)، مجاهد عبدی (بهره بردار نمونه ملی مشارکت و اجرای طرح انتقال آب با لوله)، رفعت محمدی ارشد (شرکت نمونه ملی تولید و فرآوری بذر گندم)، گل احمد کریمی (بهره بردار نمونه ملی سیستم آبیاری بارانی سنترپیوت و لینیر) مرتضی مرادزاده (تولید کننده نمونه ملی گل در فضای باز)، فارس جعفربیگی (بهره بردار نمونه ملی محصولات فرعی جنگل و مرتع).

نمونه های ملی شایسته تقدیر (رتبه دوم) شامل: احمد حیدری زاده (تولید کننده گیاهان دارویی)، اکبر جعفری (پرورش دهنده ماهی در قفس در دریاچه پشت سد)، روح اله مقصودی مقدم (پرورش دهنده زنبور عسل).

کد خبر 35393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha