اختلافات میان اتحادیه میهنی و حزب دمکرات بر سر نامزد ریاست جمهوری ادامه دارد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس فراکسیون اتحادیه میهنی (یکیتی) در مجلس عراق ضمن اشاره به اینکه اختلافات میان اتحادیه میهنی و حزب دمکرات بر سر نامزد منصب ریاست جمهوری ادامه دارد، آشکار ساخت؛ تاکنون هیچ موعدی برای دیدار میان دو حزب مشخص نشده است.

به گزارش کردپرس، هریم کمال آغا رئیس فراکسیون اتحادیه میهنی (یکیتی) در مجلس عراق روز سه شنبه به شبکه تلویزیونی روداو اعلام کرد: تاکنون هیچ گونه موعدی برای نشست میان این حزب و حزب دمکرات کردستان تعیین نشده است، اما لازم است به هر نحوی که بوده طرفین مذاکرات مستقیم را آغاز کنند، زیرا وضعیت حساس و نیازمند حصول تفاهم است.

وی اشاره کرد که هیئت مذاکره کننده اتحادیه میهنی هم اکنون در بغداد حضور دارد و مشغول گفتگو با چارچوب هماهنگی و دیگر احزاب و جریان های سیاسی بر سر تشکیل دولت آینده عراق است.

در همین رابطه، شوان محمد طاها مسئول شاخه پنجم حزب دمکرات کردستان در بغداد اعلام کرد: هیئت مذاکره کننده این حزب هنوز در بغداد حضور دارد و به گفتگوها و مذاکرات درباره تشکیل دولت جدید عراق ادامه می دهد.

شایان ذکر است اتحادیه میهنی و حزب دمکرات دارای دو نامزد برای تصدی منصب ریاست جمهوری عراق می باشند و بر نامزدهای خود پافشاری می کنند.

برهم احمد صالح رئیس جمهور کنونی عراق نامزد اتحادیه میهنی برای تصدی دوباره این منصب می باشد و ریبر احمد وزیر داخلی اقلیم کردستان و از کادرهای ارشد حزب دمکرات کردستان نامزد این حزب برای تصدی ریاست جمهوری عراق می باشد.

کد خبر 35401

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha