در صورت عدم توافق کردها بر سر نامزد ریاست جمهوری عراق ، سناریوی 2018 تکرار خواهد شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان – رئیس فراکسیون  اتحادیه میهنی کردستان در مجلس عراق با تاکید بر پایبندی حزب خود  به نامزدی برهم صالح برای تصدی منصب ریاست جمهوری عراق ، از ادامه نشست های مشترک کردها با حزب دمکرات کردستان با هدف توافق بر سر انتخاب یک نامزد مشترک برای تصدی این منصب خبرداد.

به گزارش کردپرس، هریم کمال آغا، در گفتگو با خبرگزاری ملی عراق (نینا) گفت: اتحادیه میهنی کردستان همچنان به نامزدی برهم صالح برای پست ریاست‌جمهوری عراق، پایبند است و گفتگوهای رهبران این حزب با رهبران حزب دمکرات کردستان نیز همچنان ادامه دارد.

کمال آغا افزود: اگر دو حزب کردستانی بر سر یک نامزد برای پست ریاست جمهوری عراق به توافق برسند، نشست مجلس نمایندگان برای انتخاب رئیس جمهور هفته آینده برگزار خواهد شد، اما در صورت عدم توافق بین اتحادیه میهنی و حزب دمکرات کردستان، سناریوی سال 2018 دوباره تکرار می‌شود و دو حزب کردستانی دو نامزد را برای رأی‌گیری به هیئت رئیسه مجلس معرفی خواهند کرد.

وی توضیح داد: روز پنجشنبه آینده نشست جدیدی بین روسای کمیسیون های پارلمانی با رئیس مجلس نمایندگان برگزار می‌شود تا در خصوص تعیین زمان برگزاری نشست ویژه انتخاب رئیس‌جمهور، توافق و تصمیمگیری شود.

کد خبر 35763

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha