تلف شدن یک قلاده سیاه گوش در چالدران

سرویس آذربایجان غربی- رئیس اداره حفاظت محیط زیست چالدران از تلف شدن یک قلاده سیاه گوش در یکی از روستاهای این شهرستان خبر داد و گفت: عاملین تلف شدن این گونه به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، حجت آذریار افزود: پیرو گزارش مردمی از روستای مسجدلو مبنی بر مشاهده لاشه یک قلاده سیاه گوش در حوزه محیط طبیعی روستا، مامورین یگان حفاظت محیط زیست به محل اعزام شده و در بررسی های اولیه مشخص شد، گونه مربوطه طی درگیری با سگ های گله تلف شده است.

او ادامه داد: در همین راستا پیگیری های لازم در خصوص شناسایی و معرفی عامل و عاملین تلف شدن این گونه به مراجع قضایی در دستور کار این اداره قرار دارد.

آذریار با اشاره به اینکه جثه سیاه گوش از گربه وحشی بزرگتر بوده و گاهی با پلنگ اشتباه گرفته می‌شود، گفت : سیاه گوش دارای دم کوتاه حدود ۱۵ الی ۲۰سانتی متر، دست و پای بلند و کشیده و مو‌های سیاه رنگ بلند در انتهای گوش‌ها و در تمام بدن خال‌های بزرگ و کوچک قهوه‌ای دیده می شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست چالدران در پایان گفت : اهالی و دوستداران محیط زیست شهرستان چالدران در صورت مشاهده هرگونه تعارضات زیست محیطی از جمله شکار غیر مجاز، تخریب و تصرف، آتش سوزی و تجاوز به عرصه‌های طبیعی و زیستگاه‌های حیات وحش ، موضوع را به شماره ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

کد خبر 35860

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha