اشغال ٤٠ درصد از استان دهوک توسط ترکیە / وجود ٣٠ پایگاە نظامی و اطلاعاتی ترکیە در خاک اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یکی از نمایندگان کُرد مجلس عراق، اطلاعات جدیدی از حضور نظامی ترکیە در خاک اقلیم کردستان آشکار ساخت کە بر اساس آن ٤٠ درصد از استان دهوک هم اکنون از سوی ترکیە اشغال شدە است.

بە گزارش کردپرس بە نقل از پایگاە خبری شارپرس، سوران عمر نمایندە جماعت عدالت کردستان در مجلس عراق در اظهاراتی در تظاهرات شهر سلیمانیە مقابل دفتر مجلس عراق در اعتراض بە حملات ترکیە بە خاک اقلیم کردستان، گفت: ٤٠ درصد مساحت استان دهوک هم اکنون از سوی دولت ترکیە اشغال شدە است و ارتش ترکیە بیش از ٣٠ کیلومتر وارد عمق خاک اقلیم شدە است و دولت اقلیم کردستان نیز زمینە را برای پیشروی ارتش ترکیە فراهم کردە است.

وی افزود: بر اساس توافق میان عراق و ترکیە، ارتش ترکیە اجازە ورود بە عمق ٥ کیلومتری خاک عراق را دارد، اما ترکیە این توافقنامە را نقض و ٣٠ کیلومتر بە عمق خاک عراق نفوذ کردە است و بە همین دلیل صدها روستا از سکنە خالی شدە اند.

سوران عمر دربارە حضور پ.ک.ک در خاک اقلیم کردستان، گفت: پیش از تشکیل کیان فدرالی اقلیم کردستان، حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در این کوهستان ها حضور داشتە است و این موضوعی جدید نیست.

نمایندە جماعت عدالت کردستان، دربارە مواضع دولت اقلیم کردستان در برابر حملات ترکیە، گفت: دولت اقلیم کردستان بە جز بیانیە های محافظەکارانە هیچ واکنش دیگری ندارد.

سوران عمر خاطرنشان ساخت: توافق ٧٥ سالە عراق و ٥٠ سالە اقلیم کردستان با ترکیە موجب شدە است زمینە برای حملات ترکیە بە اقلیم کردستان را فراهم کردە است.

این نمایندە مجلس عراق، ضمن اشارە بە نشست مجلس دربارە حملات ترکیە بە اقلیم کردستان، خواست نمایندگان را خروج نیروهای نظامی ترکیە از خاک اقلیم کردستان دانست و افزود: دیگر نباید دولت اقلیم کردستان زمینە را برای پیشروی نیروهای ترکیە فراهم کند و معقول نیست کە با پهپاد در آغجلر و کلار خودروهای حامل نیروهای پ.ک.ک هدف قرار گیرند.

کد خبر 35967

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha