ورود بی وقفه محموله های نظامی ائتلاف به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- چهارمین کاروان نظامی آمریکا و ائتلاف شامل تجهیزات نظامی، لجستیک و سوخت در ماه جاری وارد مناطق تحت کنترل کردهای سوریه شد.

به گزارش کردپرس، در حالی که در شمال و شمال شرق سوریه به سبب تهدید ترکیه علیه کردها فضای ملتهبی ایجاد شده است، ائتلاف مبارزه با داعش به رهبری آمریکا کاروان بزرگی از تجهیزات نظامی وارد مناطق تحت کنترل کردهای سوریه کرد.

بر اساس گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه، کاروان نظامی جدید ائتلاف به رهبری آمریکا متشکل از 80 کامیون حامل سوخت، تجهیزات نظامی سنگین و لجستیک، روز گذشته از مرز الولید در اقلیم کردستان راهی مناطق تحت کنترل کردهای سوریه شده است. همزمان کاروان نظامی دیگری که محموله های خود را در پایگاه های آمریکا در این مناطق تخلیه کرده بود منطقه را ترک و وارد اقلیم کردستان عراق شده است.

همزمان بر اساس برخی گزارشها، نیروهای دولتی سوریه مانع ورود یکی از کاروان های نظامی آمریکا به حومه قامیشلو در شمال شرق سوریه شده است.

دیده بان حقوق بشر سوریه با اشاره به این که طی ماه جاری چهار کاروان نظامی ائتلاف متشکل از حدود 200 کامیون وارد مناطق تحت کنترل کردها شده، این اقدامات را تلاش برای تقویت موقعیت و موضع نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا همزمان با تشدید تهدیدهای ترکیه علیه کردها دانسته است.

بر اساس گزارش های دیده بان حقوق بشر سوریه، برخی از کاروان های نظامی ائتلاف در پایگاههای نزدیک میدان های نفتی تحت کنترل کردهای سوریه تخلیه می شود.

همچنین نیروهای آمریکا وظیفه اسکورت و همراهی کاروان های نظامی ائتلاف به سمت مناطق تحت کنترل کردهای سوریه را بر عهده داشته اند.

کد خبر 35989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha