سرعت انتشار کرونا خانوادگی است/ پیرانشهر دارای کمترین پوشش واکسیناسیون

سرویس آذربایجان غربی- دبیر قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی گفت: در بین جامعه هدف پوشش واکسیناسیون نوبت سوم کرونا ارومیه با ۵۵.۶ درصد بیشترین و پیرانشهر با ۲۲ درصد کمترین پوشش را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش کردپرس، دکتر سیدجلیل موسوی در جمع خبرنگاران بیان کرد: در حال حاضر۴۴.۵ درصد از گروه سنی ۱۸ سال به بالا در استان نوبت سوم واکسن کووید ۱۹ را دریافت کردند.

دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان با بیان اینکه سویه غالب در حال حاضر موج ۷ همان سویه امیکرون است، افزود: در این موج سرعت انتشار بیماری بیشتر از قبل و گرفتاری ها به صورت خانوادگی و خوشه ای است.

موسوی بیان کرد: در مدت کمتر از ۲۴ تا ۴۸ ساعت تقریباً تمامی افراد خانواده و جمع مبتلا می شوند اگر چه گروهی به ویژه بچه ها ممکن است علامت دار نشوند.

او اضافه کرد: ٨٥ تا ۹۰ درصد ابتلا ها، بدون علامت، کم علامت و خفیف است و تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد نیاز به بستری و بیمارستان دارند و از بین بیماران بستری نیز حدود ۱۵ درصد نیازمند مراقبت‌های ویژه می شوند.

دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا تاکید کرد: فوتی ها حدود ۵ تا ۷ درصد بستری‌ها هستند و اکثر بستری ها به ویژه فوتی ها جزء افرادی هستند که واکسن دریافت نکرده اند یا روند واکسیناسیون آنها ناقص است، همچنین اکثر آنها یکی از چند بیماری زمینه‌ای دارند که در راس آن دیابت و فشار خون بالاست.

دکتر موسوی از شناسایی ۲۱۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: در این مدت ۲ نفر هم بر اثر این بیماری فوت کرده‌اند و با کاهش رعایت دستورالعمل‌ها کرونا دوباره اوج گرفته و تعداد بیماران و فوتی‌ها در استان افزایش یافته است.

گفتنی است؛ علائم کرونا در موج هفتم، درد، سوزش و خارش گلو، سردرد، سرفه خشک یا با خلط خونی و آبریزش بینی، گرفتگی و خشونت صدا، ضعف و بی حالی و خستگی، عطسه، درد عضلانی، سرگیجه، تورم غدد لنفاوی گردن، التهاب چشم، تغییر بویایی، درد در ناحیه قفسه سینه، تب، تنگی نفس، گوش درد و گرفتگی گوش، از دست دادن حس بویایی و در برخی موارد چشایی، انسداد بینی، گیجی و خواب آلودگی است.

طی سه هفته گذشته، روند ابتلای روزانه کرونا در آذربایجان غربی افزایش یافته است و سه رقمی شده است.

کد خبر 36052

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha