احداث پایگاه نظامی جدید ترکیه در دهوک

سرویس عراق و اقلیم کردستان- همزمان با تشدید اعتراضات به حملات اخیر ارتش ترکیه به خاک عراق در پی کشته شدن شماری از شهروندان در منطقه گردشگری زاخو به دست این ارتش، گزارش ها حاکی از تاسیس پایگاه نظامی جدید ترکیه در استان دهوک است.

به گزارش کردپرس، شبکه تلویزیونی روداو گزارش داد که پس از 45 روز بمباران شدید آمیدی از توابع استان دهوک در اقلیم کردستان، ارتش ترکیه پایگاه نظامی جدیدی در منطقه "سگرِی" آمیدی احداث کرده است که 5 کیلومتر با مرکز این شهر فاصله دارد.

فایق بلاویی یکی از ساکنان منطقه به این شبکه تلویزیونی گفت: هرگاه ارتش ترکیه قصد احداث پایگاه نظامی جدیدی را داشته باشد در آغاز به سختی منطقه موردنظر را بمباران می کند. جدید 4 هلیکوپتر در احداث پایگاه نظامی جدید مشارکت داشته اند. دو هلیکوپتر سربازان ارتش ترکیه را به منطقه اعزام کردند و دو هلیکوپتر دیگر هم از آنها و روند احداث پایگاه محافظت کرده اند.

احداث پایگاه نظامی جدید از سوی ترکیه در منطقه آمیدی استان دهوک در حالی است که چهارشنبه گذشته (29 تیر 1401) بر اثر حملات توپخانه ای ارتش این کشور به منطقه گردشگری پرخ از توابع زاخو در استان دهوک 9 گردشگر عرب اهل بغداد کشته و 31 تن دیگر مجروح شدند.

حملات اخیر ارتش ترکیه به خاک اقلیم کردستان و قربانی شدن شمار زیادی از شهروندان عراقی واکنش های تندی را در عراق و اقلیم کردستان به دنبال داشت.

مجلس نمایندگان عراق در نخستین نشست خود برای دومین دوره قانونگذاری که روز شنبه گذشتە به ریاست محمد الحلبوسی ،رئیس مجلس و با حضور 242 نماینده و وزرای امور خارجه و دفاع، رئیس ستاد کل ارتش و جانشین فرمانده عملیات مشترک عراق برگزار شد، حملات ترکیه به خاک عراق را مورد بررسی قرار داد.

کد خبر 36053

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha