اعتصاب غذای 52 زندانی در زندانهای بادینان اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان- 52 زندانی منطقه بادینان در اقلیم کردستان با انتشار نامه ای از آغاز اعتصاب غذای خود در اعتراض به احکام صادره و همچنین عدم آزادی علیرغم پایان قانونی دورە حبس و صدور فرمان آزادی از سوی ریاست اقلیم کردستان، خبر دادند.

به گزارش کردپرس به نقل از پایگاه خبری کردی زبان آوینە، در نامه اعتصاب غذای 52 زندانی منطقه بادینان آمده است: ما مجموعه ای از روزنامه نگاران و فعالان سیاسی زندان های بادینان همزمان با زندانیان منطقه شیلادزی، اعتصاب غذای خود را اعلام می کنیم.

اعتصابیون در ادامه تاکید کرده اند: برای همگان آشکار شده است که ما به دور از اصول حقوق بشر و بصورت غیرقانونی و با نقض اصول دمکراتیک به دلیل اعلام عقاید و نظرات خود و مطالبه حقوق بشر و همچنین مخالفت با اشغالگری و بمباران سرزمینمان مجازات شده ایم، این در حالی است که دولت اقلیم کردستان برای قربانیان بمباران های ترکیه اشک تمساح می ریزند.

در ادامه از همه زندانیان زندان های اقلیم کردستان درخواست شده است اعتصاب غذای تحت عنوان «آزادی یا مرگ» با هدف مشخص شدن وضعیت پرونده هایشان بپیوندند.

در این نامه که مخاطب آن افکار عمومی، هر سه نهاد ریاستی اقلیم کردستان، نمایندگی سازمان ملل و سازمان های داخلی و خارجی است تصریح شده است که تلاش هایی حزبی و شخصی برای نقض حقوق زندانیان در اقلیم کردستان در جریان است.

زندانیان اعتصابی از نهاد قضایی اقلیم کردستان درخواست کردند استقلال خود را حفظ کرده و تحت تاثیر فشارها و در راستای تامین منافع احزاب و شخصیت ها حقوق زندانیان را نقض نکنند.

این زندانیان تاکید می کنند که براساس قانون و امضای رئیس اقلیم کردستان هم اکنون می بایست آزاد می شدند اما از این امر ممانعت به عمل می آید.

کد خبر 36054

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha