طرح دارویاری افزایش سطح پوشش بیمه‌ای داروها است

سرویس آذربایجان غربی- مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده‌های دارویی معاونت غذا و دارو ی استان گفت: هدف اصلی وزارت بهداشت از اجرای طرح دارویاری افزایش سطح پوشش بیمه‌ای داروها بوده است یعنی وقتی بیماران به مراکز درمانی و داروخانه‌ها مراجعه می‌کنند، هیچ تغییری در پرداخت هزینه‌های دارویی نداشته باشند.

دکتر صدیق راد در رابطه با آغاز طرح دارویاری به مزیت‌های اجرای این طرح پرداخت و افزود: توزیع یارانه دارو متناسب با نیاز بیماران، بهره‌مندی همه دهک‌های جامعه از یارانه و عدم‌تغییر پرداخت از جیب مردم، اجرای بیمه همگانی برای آحاد مردم، برقراری پوشش بیمه‌ای برای داروهایی که پیش‌ازاین تحت شمول حمایت‌های بیمه آتی نبوده‌اند، اصلاح الگوی مصرف دارو و کاهش تقاضای القایی، کنترل قاچاق معکوس و رشد صادرات رسمی دارو، حمایت ویژه از داروهای مصرفی بیماران خاص و صعب‌العلاج همگی از مزایای این طرح هستند.

مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده‌های دارویی معاونت غذا و دارو گفت: 366قلم از داروهاي ضروري و پرمصرف بیماران مزمن مانند دیابت، فشارخون، قلبی و عروقی که تاکنون تحت تعهد بیمه‌های پایه نبودند، تحت پوشش بیمه قرارگرفته‌اند.

او افزود: ١١٩ قلم دارو که قبلاً در لیست بیمه نبودند با اجرای این طرح تحت پوشش بیمه‌ای قرار گرفتند برای مثال برخی فرآورده‌های پوستی و گوارشی و سرماخوردگی ملین‌ها و ضداحتقان ها و ...

صدیق راد بیان کرد: با اجرایی شدن طرح امکان تمدید نسخه بیماران مزمن تا دو بار بدون نیاز به تجویز مجدد امکان‌پذیر است یادآور می‌شویم که تمامی مزیت‌های این طرح منوط به ارائه نسخه پزشک است در این صورت پرداختی از جیب بیمار افزایش پیدا نخواهد کرد.

کد خبر 36072

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha