حمله زمینی ترکیه منتفی است/ مردم از بیم توپباران‌های ترکیه محبوس شده‌اند

سرویس سوریه- عضو کمیته سیاسی حزب دموکرات کُرد در سوریه (الپارتی)، گفت: ترکیه اجازه حمله زمینی را پیدا نکرده است اما بشدت مناطق مرزی را توپباران می‌کند.

حسین مستو عضو کمیته سیاسی حزب دموکرات کُرد در سوریه (الپارتی) و نماینده این حزب در اقلیم کُردستان عراق درباره حوادث اخیر کُردستان سوریه و شدت حملات توپخانه‌ای و پهبادی ترکیه به این مناطق، اظهار کرد: ما موافق کشتار و توپباران ترکیه در خاک کُردستان‌ نیستیم و آن را محکوم می‌کنیم.

وی افزود: نشست چندی پیش میان‌ ترکیه و روسیه و ایران در تهران برگزار شد که قطعا دستاوردهایی برای سه طرف به ارمغان داشته اما آنچه که مشخص است، با حضور ترکیه برای حمله دیگر به شمال سوریه موافقت نشده است.

وی ادامه داد: ما فکر می‌کنیم که ترکیه اجازه حمله زمینی را پیدا نکرده است اما توپباران مناطق مرزی همچنان در جریان است.

این سیاستمدار کرد خاطرنشان کرد: شرایط در کُردستان‌ سوریه وخیم است و بیم زیادی در میان مردم به وجود آمده و مردم کمتر از خانه‌های خود بیرون می‌آیند.

وی افزود: توافقی میان نیروهای دموکراتیک سوریه بوجوده آمده و نیروهای دولتی سوریه به بخش‌هایی از مرز سوریه و ترکیه در منطقه کوبانی و منبج و تل رفعت منتقل شده‌اند اما از چگونگی این توافق اخباری در دست نیست. آنچه که مشخص است این توافق با وساطت روسیه صورت گرفته و مشخص است که آمریکایی‌ها هم با آن مخالفتی نکرده‌اند.

وی افزود: تداوم این وضعیت بسود مردم نیست و هر یک از نیروهای حاضر در سوریه نیز به جز منافع خود به چیز دیگری نمی‌اندیشند و همین مسئله پروسه راه‌حل سیاسی برای سوریه را با مشکل روبرو نموده است.

کد خبر 36074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha