خشم کردها از انفعال آمریکا و روسیه در برابر ترکیه

سرویس جهان- رهبر مشترک حزب اتحاد دموکراتیک کرد سوریه می گوید آمریکا کوچکترین قدمی برای دفاع از کردها در برابر ترکیه بر نداشته و روسیه هم به کردها می گوید خود را تسلیم دولت مرکزی سوریه کنند.

به گزارش کردپرس، هر چند دولت ترکیه تهدیدهای خود علیه کردهای سوریه را به عملیات گسترده نظامی تبدیل نکرده اما پهپادهای این کشور جان چندین تن از فرماندهان نیروهای کرد سوریه را گرفته و آتش توپخانه این کشور مناطق تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه را آماج حملات خود قرار داده است. این در حالی است که آمریکا متحد کردها واکنشی نشان نداده و روسیه هم در نزدیک کردن دیدگاههای کردها و دولت سوریه ناموفق بوده است.

صالح مسلم از سیاستمداران برجسته کرد سوریه و رهبر مشترک حزب اتحاد دموکراتیک سوریه سکوت و انفعال آمریکا و روسیه را در جسورتر شدن ترکیه تاثیرگذار دانسته است.

او به نشریه آمریکایی المانیتور گفته است در حالی که ترکیه همه مقدمات حمله به کردهای سوریه را فراهم کرده، نه روسیه و نه آمریکا اقدامی برای ممانعت از اقدامات ترکیه انجام نداده‌اند.

او درباره موضع روسیه، بویژه در مسئله مذاکرات کردها و دمشق گفت: روسیه فقط به ما می گوید خود را به دولت مرکزی سوریه تسلیم کنید.

او بیشترین انتقاد را متوجه آمریکا می کند زیرا به گفته او، واشنگتن به عنوان متحد کردها کوچکترین قدمی بر نداشته است. به همین دلیل کردهای سوریه نسبت به این موضع‌گیری آمریکا خشمگین بوده و معتقدند در برابر قربانی شدن هزاران کرد در مبارزه با داعش به آنها خیانت شده است.

او به واکنش آمریکا به کشته شدن سلوه یوسف، جانشین مظلوم کوبانی، فرمانده نیروهای کرد-عرب سوریه به دست ترکیه اشاره کرد که ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده، بدون نام بردن از ترکیه، جان باختن او به عنوان یکی از فرماندهان کلیدی در جنگ با داعش را تسلیت گفته است.

صالح مسلم لحن واکنش آمریکا به جان باختن این فرمانده کرد نیروهای دموکراتیک سوریه را بسیار نامناسب خوانده است زیرا به گفته او، انگار کشته شدن سلوه یوسف در نتیجه فضا و قدر الهی بوده است.

کد خبر 36082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha