نخستین اظهارنظر اردوغان درباره کشتار زاخو

سرویس ترکیه – رئیس جمهور ترکیه برای نخستین بار پس از کشتار زاخو به این رویداد واکنش نشان داد و دست داشتن نظامیان کشورش در این حمله را تکذیب کرد.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه برای نخستین بار پس از کشتار یک مرکز گردشگری در نزدیکی زاخو در کردستان عراق، به این رویداد واکنش نشان داد و حزب کارگران کردستان (PKK) را به انجام این حمله متهم کرد.

اردوغان در یک برنامه تلویزیونی در این باره گفت حمله به زاخو توسط PKK انجام شد تا به این وسیله به روابط دوستانه بغداد – آنکارا آسیب بزند. اردوغان گفت: «ما در قبال دوستانمان چنین کاری نمی کنیم.»

رئیس جمهور ترکیه ضمن انتقاد مجدد از حمایت آمریکا از کردهای سوریه که آنها را شاخه سوری PKK نامید، افزود: «یک بار دیگر چهره واقعی PKK را دیدیم.»

اردوغان و پیش از او مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، در حالی چنین ادعایی را مطرح می کنند که تقریباً همۀ مقامات عراقی متفق القول ترکیه را عامل این کشتار می دانند و قرار است شکایت از ترکیه را در شورای امنیت سازمان ملل مطرح کنند.

چاووش اوغلو پیشتر گفته بود بر اساس اطلاعاتی که ار گفتگو با نیروهای مسلح دریافت کرده، این حمله کار نیروهای ترکیه نبوده است.

لازم به ذکر است منطقه محل این کشتار به طور کامل در اختیار نیروهای نظامی ترکیه است و PKK نیز حضور در این مناطق و دست داشتن در این حمله را تکذیب کرده است.

کد خبر 36083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha