نهادهای مدنی و احزاب اپوزیسیون در شرناخ به جنگل زدایی حکومت اعتراض کردند

سرویس ترکیه - نهادهای مدنی مختلف در شرناخ به طور مشترک به قلع و قمع درختان و نابودی طبیعت از سوی حکومت اعتراض کردند.

به گزارش کردپرس، نهادهای مدنی مختلف در شرناخ در تجمعی به طور مشترک به قلع و قمع درختان و نابودی طبیعت از سوی حکومت اعتراض کردند و خواستار مجازات عاملان این جنگل زدایی ها شدند.

بنا بر اعلام مزوپوتامیا، پلتفرم بوم شناسی شرناخ، با همراهی اعضای کانون و کلای شرناخ، انجمن پزشکان شرناخ، انجمن طبیعت جزیر، انجمن حقوق دانان آزادی شاخه شرناخ، انجمن حقوق بشر شاخه شرناخ، شورای مادران صلح، نماینده و مدیران اجرائی و اعضای حزب دموکراتیک خلق ها (HDP)، رئیس استانی حزب دموکراسی و پیشرفت (DEVA)، رئیس استانی حزب جمهوری خواه خلق (CHP) و رئیس استانی حزب آینده، با تجمع در مقابل ساختمان کنفدراسیون اتحادیه های کارگری (KESK)، به نابودی منابع طبیعی شرناخ به ویژه جنگل زدایی از این منطقه اعتراض کردند و خواستار محاکمه و مجازات عاملان آن شدند.

روژهات دیلسیز رئیس کانون وکلای شرناخ در سخنانی با بیان این که جنگل های منطقه دو سال است که در حال نابودی هستند گفت: «تمامی درخواست های ما برای به پایان رسیدن این قلع و قمع از سوی جنگلداری و سازمان های مربوطه دیگر بی پاسخ مانده اند. اگر این روند ادامه یابد منطقه ما به یک بیابان خشک و بی آب و علف تبدیل خواهد شد. زیستگاه جانوران منطقه از بین خواهد رفت.»

دیلسیز اعلام کرد که روزانه 20 الی 25 کامیون چوب از منطقه خارج می شود و صدها درخت بومی با تاریخ چند صد ساله از بین می روند.

لازم به ذکر است که از دو سال پیش تا کنون درختان کوه های جودی، نماز، گابار، و بستا و دیگر جنگل های منطقه به بهانه عملیات نظامی از سوی نیروهایی نظامی ترکیه قطع شده و در استان های دیگر ترکیه به فروش می رسند. قطع درختان به جایی رسیده است که در جنگل بستا دیگر درختی نمانده و آنجا به یک زمین بایر تبدیل شده است.

کد خبر 36092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha