بیانیه شورای امنیت سازمان ملل در محکومیت حمله به منطقه گردشگری زاخو در اقلیم کردستان

سرویس جهان- بر اساس بیانیه سازمان ملل، اعضای شورای امنیت سازمان ملل حمله روز 20 جولای به منطقه گردشگری زاخو در اقلیم کردستان را با شدیدترین لحن محکوم کرده اند.

به گزارش کردپرس، شورای امنیت سازمان ملل که به درخواست بغداد برای بررسی حمله روز 20 جولای به منطقه گردشگری زاخو در استان دهوک اقلیم کردستان تشکیل جلسه داده بود، ضمن محکومیت این اقدام بدون نام بردن از ترکیه، خواستار همکاری همه اعضا برای تحقیق در مورد این حمله شده است.

در این بیانیه آمده است که اعضای شورای امنیت سازمان ملل به شدت حمله روز 20 جولای در استان دهوک را که به کشته شدن 9 شهروند منجر شد، به شدت محکوم کردند.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل همچنین ضمن ابراز همدردی با بازماندگان حادثه، دولت عراق و دولت اقلیم کردستان عراق، حمایت خود را از مقامات عراقی در تحقیقات پیرامون این اتفاق اعلام کردند.

اکثر نهادهای رسمی عراق ترکیه را مسئول حمله راکتی به منطقه گردشگری زاخو دانسته اند اما مقامات دولت ترکیه دست داشتن این کشور در این اقدام را رد کرده اند.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل همچنین از همه کشورها خواسته اند با دولت عراق در زمینه تحقیقات پیرامون این حادثه همکاری کنند.

اعضای شورای امنیت همچنین حمایت خود را از استقلال، حاکمیت، اتحاد، یکپارچگی خاک این کشور، روند دموکراتیک و رفاه عراق اعلام کردند.

کد خبر 36096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha