ترکیه متعلق به همه ما است، نامزد مشترک نیز باید برآیند همه ما باشد

سرویس ترکیه - صلاح الدین دمیرتاش در یادداشتی شرط لازم نامزد مشترک برای شرکت در انتخابات را نمایندگی او از همه آحاد جامعه دانست.

به گزارش کردپرس، صلاح الدین دمیرتاش رئیس مشترک پیشین حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) با انتشار یادداشتی شرط لازم نامزد مشترک برای شرکت در انتخابات را نمایندگی او از همه آحاد جامعه دانست.

دمیرتاش که یادداشت او به عنوان نویسنده میهمان در گازته دیوار منتشر شد، در نوشته ای کوتاه با عنوان «نامزد مشترک یعنی چه؟» به بررسی موضع حزبش درباره نامزد مشترک در انتخابات آتی پرداخت.

او در این نوشته با بیان این که نامزد مشترک یک شخص خاص نیست، «نامزد مشترک» را برآیند همه اقشار جامعه و نماینده ذهن جمعی جامعه دانست.

دمیرتاش نوشت: «نامزد مشترک رقیب و مخالف سایر نامزدها نیست بلکه نامزد بی رقیب همه گروه هایی است که از دموکراسی دفاع می کنند. نامزد مشترک نماینده یک ایدئولوژی واحد نیست، بلکه نماینده دموکراسی واقعی است. نماینده آن قدرت فراگیری است که جامعه از هم پاشیده و متلاشی شده را حول ارزش های دموکراسی متحد می کند.»

رئیس محبوب HDP، در ادامه هدف از انتخاب نامزد مشترک را نه در به دست آوردن 50 به علاوه یک درصد آرا بلکه در به دست آوردن 80 به علاوه یک درصد آرا دانست و نوشت: «هدف فقط پیروزی در انتخابات نیست، بلکه مدیریت فرآیند گذار با پشتیبانی قدرتمندِ مشروعیت اجتماعی است.»

دمیرتاش با بیان این که نامزد مشترک تنها نماینده احزاب سیاسی نیست و همه اقشار جامعه را از زنان گرفته تا اتحادیه های کارگری نمایندگی می کند، گفت: «برای این امر باید حمایت همه اقشار جامعه جلب شود و به همه آنها اطمینان داده شود که در این سیاست مشارکت خواهند داشت. این دلیل باز بودن گارد HDP بر روی کاندیدای مشترک است. زیرا هدف تنها پیروزی در انتخابات نیست بلکه هدف اجماع بزرگ اجتماعی برای تحقق صلح و دموکراسی است.»

دمیرتاش نوشت: «ترکیه متعلق به همه ما است، بنابراین نامزد مشترک نیز باید برآیند همه ما باشد.»

کد خبر 36147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha