کردها رویکرد جدایی طلبی ندارند و دمشق را پایتخت خود می دانند

سرویس جهان- سخنگوی اداره خودگردان کردی در شمال و شرق سوریه تاکید کرد که پروژه ایجاد اداره خودگردان در شمال و شمال شرق سوریه اهداف جدایی طلبی را دنبال نمی کند و ;کردهای سوریه دمشق را پایتخت خود می دانیم.

به گزارش کردپرس، لقمان احمی، سخنگوی اداره خودگردان کردی در شمال و شمال شرق سوریه در مصاحبه با وبسایت دیده بان حقوق بشر سوریه تاکید کرد اداره خودگردان پروژه ای برای تجزیه سوریه در راستای اهداف جدایی طالبانه نیست.

او افزود: ما هیچ وقت هیچ اقدامی در راستای اهداف جدایی طالبانه انجام نداده ایم و دمشق را پایتخت خود می دانیم. ما هیچ وقت هیچ کدام از مناطق تحت کنترل خود را به منطقه دیگری خارج از سوریه متصل نکرده ایم.

سخنگوی اداره خودگردان کردی با اشاره به اشغال بخش هایی از خاک سوریه توسط ارتش ترکیه گفت: این ترکیه و شورشیان وابسته به این کشور هستند که با اشغال بخش هایی از خاک سوریه و انتخاب والی برای اداره مناطق اشغال شده توسط آنکارا قصد جداسازی این مناطق را دارند.

او توضیح داد در مناطقی از خاک سوریه که توسط ترکیه اشغال شده، زبان ترکی تدریس می شود، پرچم ترکیه برافراسته شده و با پول رایج ترکیه معاملات صورت می گیرد؛ اگر این اقدامات در راستای جدایی طلبی نیست، چه توصیف دیگری برای این اقدامات می توان داشت؟

لقمان احمی بر ادامه مذاکره میان اداره خودگردان و دولت مرکزی سوریه در راستای اتکا به مذاکرات سوری-سوری برای حل بحران این کشور تاکید کرد.

سخنگوی اداره خودگردان از روسیه نیز خواست نقش بیشتری در میانجیگری میان کردها و دولت دمشق ایفا کند.

او خواستار حفظ ساختار کنونی اداره خودگردان و نیروهای دموکراتیک سوریه و تایید آن از سوی دمشق شد.

کد خبر 36148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha