گرانفروشان و قاچاقچیان در آذربایجان غربی ٨٠ میلیارد ریال جریمه شدند

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان غربی از رسیدگی به ٣ پرونده قاچاق ١١ هزار لیتر نفت، قاچاق 362 راس احشام و 510 فقره پرونده تخلفاتی گرانفروشی مرغ در استان و پرداخت جریمه ٧٩ میلیارد و ٢٦٠ میلیون ریال خبر داد.

به گزارش کردپرس، حسین نجف زاده بیان کرد: پرونده قاچاق ٣٦٢راس گوسفند در تعزیرات حکومتی شهرستان سلماس تشکیل شده بود و متهم توسط شعبه اول ویژه رسیدگی به قاچاق کالاوارز شهرستان سلماس احضار و دراظهارات خود مالکیت کالاهای مکشوفه را اعلام کرد.

او افزود: به گفته مالک احشام، این فرد از عشایر پلدشت بوده با توجه به اینکه مراتع کافی برای چرای گوسفندان نداشته است آنها را به شخصی در شهرستان سلماس فروخته و درحین انتقال مامورین دام هایش را توقیف و ضبط کردند.

نجف زاده اظهار کرد: انتقال میش و بره داخل استان نیاز به مجوز دارد لذا شعبه پس از اجرای تشریفات قانونی و با توجه به عدم ارائه هرگونه مدارک و مجوز حمل و نقل و نگهداری و خرید وفروش و نیز عدم ارائه گواهی حمل دامپزشکی، اتهام وارده را دائر بر خرید، فروش و حمل تجاری بدون مجوز احشام به عنوان کالای موضوع قاچاق محرز و مسلم تشخیص داده و نامبرده علاوه بر ضبط دام های مکشوفه به نفع دولت به پرداخت ٧میلیارد و ٦٣میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

او در ادامه به محکومیت بیش از سه میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت درتعزیرات حکومتی استان خبر داد و گفت: در پرونده دیگری رسیدگی به پرونده قاچاق ١١ هزار لیتر نفت کوره در تعزیرات حکومتی شهرستان سلماس تشکیل شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان بیان کرد: متهم توسط شعبه اول ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز شهرستان سلماس احضار و پس از تفهیم اتهام در اظهارات خود اعلام داشته مواد سوختی مکشوفه را از یکدستگاه خودروی نیسان و کامیون بارگیری کرده و مجوزی هم ندارد.

نجف زاده ادامه داد: لذا شعبه پس ازجری تشریفات قانونی و عدم ارائه مجوز قانونی از سوی متهم مبنی بر حمل بین شهری و مستند به جوابیه استعلام از شرکت نفت ناحیه سلماس مبنی بر اینکه کالاهای مکشوفه از نوع کالاهای یارانه ای و از جمله کالاهای موضوع قاچاق است تخلف انتسابی به مشارالیه را محرز و مسلم تشخیص داده و وی را علاوه برضبط سوخت های مکشوفه به نفع دولت به پرداخت ٣میلیارد و ٧٦٦میلیون ریال جزای نقدی محکوم کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان در ادامه از محکومیت ٦٨ میلیارد ریال جزای نقدی در رسیدگی به ٤٥١ فقره پرونده گرانفروشی مرغ از ابتدای سالجاری خبر داد و گفت: این مورد نشان از افزایش ٧٢درصدی نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل دارد.

او ادامه داد: از ابتدای سالجاری ٥١٠فقره پرونده تخلفاتی گرانفروشی مرغ به شعب استان وارد شده که از این تعداد پرونده به ٤٥١ فقره رسیدگی ومتخلفین به پرداخت ٦٨ میلیارد و ٤٢١میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

به گزارش کردپرس، از تعزیرات؛ نجف زاده در پایان از شهروندان درخواست کرد درصورت مشاهده هرگونه تخلف مربوط به قاچاق کالاوارز موضوع را از طریق سامانه اینترنتی www,tazirat135.ir و یا تلفن 135 تعزیرات حکومتی استان و یا ازطریق تلفن 110 به پلیس مبارزه باقاچاق کالاوارز استان گزارش نمایند.

کد خبر 36150

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha